رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584487

فستیوال ها و جشنواره های فصلی استانبول

ساعت24-ترکیه یکی از پربازدیدترین کشورها از لحاظ گردشگری و یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای یک تعطیلات همه چیز تمام است. اگر به افزایش آمار و ارقام تعداد جذب توریست در این کشور دقت کرده باشید متوجه رشد روز افزون سفر افراد به استانبول خواهید شد. همان‌طور که می‌دانید این شهر در مرکزیت ترکیه قرار گرفته و برای میزبانی مناسب و ایده آل از موارد مختلفی کمک گرفته است.

image.png
html>

استانبول پر از جاذبه‌های گردشگری بوده و با اقامتگاه‌های با کیفیت توانسته یکی از بهترین و پرترددترین شهرها باشد. جالب است بدانید درصدد این نرخ بالای گردشگر در استانبول جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار شده که هر کدام می‌تواند یکی از عواملی باشد که شما را به استانبول می‌کشد. این جشن‌ها اغلب بر اساس آداب و سنن استانبول به وجود آمده و قدمتی چندین ساله دارد. اما بعضی از آن‌ها هم مثل فستیوال‌های آرایشی یا جشنواره موسیقی بین المللی به دلیل وجود پتانسیل درون این شهر و جذب افرادی که به جز تفریح به دنبال دیده شدن و تبلیغات محصولشان هستند، به وجود آمده است. اگر در تعطیلات پیش رو قصد سفر به جایی متفاوت و خارج از کشور را دارید با تهیه بلیط ارزان تهران استانبول می‌توانید چند روزی از زندگی را صرف تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور همسایه کنید. در ادامه تصمیم داریم که چند مورد از جشنواره‌های فصلی و ایونت‌های تجاری ترکیه را بررسی کرده و به شما معرفی کنیم. با خواندن این مطلب می‌توانید در جشن و لحظات شاد مردمان استانبول شرکت کرده و بیشتر با فرهنگ آن‌ها نیز آشنا شوید.

جشنواره‌های فصلی

در هر کجای دنیا چند فستیوال و جشنواره فصلی وجود دارد که همگی به علت جذب گردشگر و افزایش میزان نشاط مردم برگزار شده و بعضی از آن‌ها به دلیل همه گیر شدن آن نامی یکسان دارند. به عنوان مثال جشنواره انقلاب تابستانی در همه دنیا برگزار شده و مردم می‌توانند در آن از انواع غذاهای محلی، نوشیدنی‌های خوش طعم، رقص و پای کوبی، شنیدن موسیقی و ... بهره ببرند. جشنواره چوپانان (با ضرب و شتم قوچ یا گوسفند که خیلی نمایش باب میلی نخواهد بود)، جشنواره‌های پرورش گیاهان (به نمایش گذاشتن بسیاری از گل و گیاه‌های خاص و زیبا و ارائه آموزش برای نگهداری و رشد آن‌ها)، جشنواره میوه‌ها و انگور (انواع میوه‌ها و فروت‌های استانبول در مشت شماست؛ به عبارتی با همه آن‌ها آشنا شده و روش نگهداری آن‌ها را یاد می‌گیرید)، جشنواره‌های مهاجرت (با رقص، نوشیدنی‌های متنوع، خوراکی‌های خوشمزه، موسیقی‌های گوش نواز و ... برای استقبال از مهاجرین برگزار می‌شود) و جشنواره تخم مرغ قرمز (طبق گزارش‌ها این جشنواره مربوط به آمادگی‌ها برای نوروز است) از دیگر جشنواره‌های فصلی ترکیه به شمار می‌رود.

جشنواره خرید استانبول

جالب است بدانید هفتمین جشنواره خرید اروپا در شهر استانبول برگزار شده و یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید به شمار می‌رود. در این جشنواره تمامی اجناس معاف از مالیات شده و به راحتی در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته است. جشنواره خرید استانبول در فصل تابستان و در تاریخ تقریبی ۱۷ خرداد تا ۸ تیر برگزار می‌شود. اگر قصد همراه شدن با تور ترکیه استانبول را دارید می‌توانید آن تور را موکول به فصل تابستان کنید زیرا در تابستان اغلب فستیوال‌ها و جشنواره‌ها برگزار شده و بهترین فرصت برای خریدی با کیفیت، درجه یک و ارزان است. احتمالاً می دانید که برندهای ترک یکی از پر طرفدارترین مارک‌ها برای افرادی است که به پوشیدن لباس با کیفیت و عمری علاقه‌مند هستند. در این فستیوال تمامی اجناس تولید ترکیه بوده و از بهترین برندها در این جشنواره کمک گرفته شده است.

فستیوال ها و جشنواره های فصلی استانبول

فستیوال موسیقی بین المللی استانبول

یکی دیگر از مواردی که روی جذب گردشگر و البته هنرمندان به قلب ترکیه یعنی استانبول تاثیر گزار بوده، برگزاری فستیوال موسیقی بین المللی در این شهر است. اگر با خرید اینترنتی بلیط هواپیما قصد سفر به این نقطه از دنیا را داشتید باید بگوییم که اتفاقات جالب و هیجان انگیزی انتظار شما را می‌کشد. این جشنواره موسیقی استانبول که در فصل تابستان برگزار شده؛ با ویژگی‌های خاص و جذب چندین هزار نفر، به یکی از فستیوال‌های معروف در سطح جهان تبدیل شده و خوانندگان، نوازندگان و موسیقی‌دان‌های زیادی در آن به نمایش هنر و استعداد خود می‌پردازند. در این فستیوال بین المللی می‌توانید شاهد رقص‌های محلی، هم خوانی اپرا و رقص اصیل ترکیه نیز باشید. در تاریخ حدودی اواسط خرداد ماه تا اواسط مرداد ماه فستیوال موسیقی بین المللی در استانبول اجرا خواهد شد. با شرکت در این فستیوال علاوه بر آشنا شدن با خواننده‌ها با سبک‌های مختلف، می‌توانید از فضای شاد و جالب این جشنواره نیز لذت ببرید.

جشنواره تئاتر استانبول

اگر به تئاتر و نمایش علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جشنواره تئاتر استانبول را در برنامه سفر خود به ترکیه قرار دهید. این فستیوال در استانبول به قدری معروف و محبوب است که آوازه آن در دنیا نیز پیچیده و افراد زیادی در پی شرکت در آن هستند. برای بازدید از این جشنواره سفرتان را طوری بچینید که در ماه می تا ماه ژوئن در استانبول حضور داشته باشید. در این جشنواره گروه‌های نمایشی برتر داخلی و حتی گروه‌های بین المللی و مطرح در دنیا به اجرا و نمایش می‌پردازند. جشنواره تئاتر استانبول در سالن‌های تئاتر داس داس، سالن فیشکهانه، سالن مودا و سالن زورلو برگزار خواهد شد.

فستیوال هیدیرلز ترکیه

یکی از جشنواره‌هایی که شبیه به چهارشنبه سوری ایرانی‌ها بوده و با سلیقه ما ایرانیان بسیار جور است فستیوال هیدیرلز در ترکیه است. این فستیوال لحظاتی سراسر شادی و نشاط همراه با هیجان روشن کردن آتش را برایتان به وجود می‌آورد. جشنواره هیدیرلز می‌تواند یک الی دو روز شما را به خود اختصاص داده و می‌تواند در ذهنتان، یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین فستیوال‌های ترکیه به شمار رود. در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه یعنی در فصل بهار این فستیوال برگزار شده و افراد در آن به رقص و پای کوبی می‌پردازند. اگر به فصد تفریح به استانبول سفر می‌کنید حتما سفرتان را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که برای شرکت در این فستیوال خودتان را به این شهر برسانید. در این جشنواره روحیه تازه‌ای می‌گیرید و می‌توانید با انرژی بیشتری به خانه برگردید.

فستیوال ها و جشنواره های فصلی استانبول

جشنواره بزرگداشت مولانا ترکیه

احتمالاً قصه پر آوازه شمس تبریزی و مولانا را شنیده‌اید. سرگذشت این دو بزرگوار در کتابی به نام ملت عشق یا من و مولانا نوشته شده است که برای آشنایی بیشتر می‌توانید آن را بخوانید. هر ساله مراسم ویژه‌ای برای قصه و سرگذشت بی مثال مولانا شاعر بزرگ ایرانی در شهر قونیه ترکیه برگزار شده و بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این فستیوال به ترکیه می‌آیند. لازم است بدانید در این جشنواره یادبود، رقص سماع معروف نیز اجراشده و بر جاذبه‌های دیدنی این جشنواره اضافه کرده است. این جشن در ۲۰ تا ۲۷ آذرماه برگزار خواهد شد.

جشنواره کشتی شترها ترکیه

بدون شک جشنواره کشتی شترها در ترکیه یکی از معروف‌ترین جشنواره‌ها به شمار می‌رود. اگر برایتان مقدور بود قبل خرید بلیط استانبول به تهران، در این مراسم معروف شرکت کنید که شترها با هم به مبارزه پرداخته و تماشاکنندگان می‌توانند با نشستن در صندلی‌ها شاهد نبرد شترها باشند. این جشنواره در هیچ کجای دنیا نظیری نداشته و فقط ترکیه موفق به اجرای این جشنواره شده است. در این مسابقه که در فصل زمستان اتفاق می‌افتد می‌توانید از غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی، نوشیدنی‌های سنتی و ... بهره ببرید.

فستیوال ها و جشنواره های فصلی استانبول

فستیوال فتح عثمانی

یکی دیگر از جشنواره‌هایی که در ترکیه برگزار می‌شود به عنوان فستیوال فتح عثمانی شناخته شده و تقریباً با تاریخی مشخص (۲۹ می) در دسترس بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. این فستیوال از فتح عثمانی در زمان قسطنطنیه ایده گرفته شده و مردم با نمایش‌های گروهی، راهپیمایی مردان عثمانی و اجرای آتش بازی این جشنواره را تماشاگر پسندتر کرده‌اند.

نمایشگاه لوازم آرایشی و مراقبت پوستی استانبول

سالانه نمایشگاه‌ها و ایونت‌های متنوعی که به دست بلاگرها و یا میک‌آپ آرتیست‌های مطرح در استانبول برگزار شده و آن را تبدیل به یک قطب تبلیغاتی و نمایشی کرده است. برگزاری فستیوال‌های آرایشی همراه با آموزش و یک پک هدیه بوده و نقطه پرش خوبی برای افرادی است که نیاز به دیده شدن دارند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها