رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584613

صفر تا ۱۰۰ ماجرای تجمع رانندگان اتوبوس؛ از توضیحات زاکانی تا فیش‌های حقوقی رانندگان

ساعت24-خبر تجمع امروز برخی رانندگان اتوبوس در تهران، اختلالاتی را در حمل و نقل شهری به وجود آورد، اما اعتراض این عده به چه بود و واکنش شهردار تهران به این اعتصاب چه بود؟

html>

به گزارش خبرنگار گروه شهری خبرگزاری فارس، بسیاری از مسافران اتوبوس از بعدازظهر امروز دچار سرگردانی شدند و ساعت‌ها منتظر اتوبوس در خیابان ها ماندند.

مشاهدات خبرنگاران ما حاکی از عدم ارائه سرویس و خدمات‌دهی توسط جمعی از رانندگان اتوبوس داشت؛ رانندگانی که ساعتی بعد مشخص شد در اعتراض به نحوه محاسبه افزایش حقوق خود در سال جدید در مقابل درب سازمان اتوبوسرانی تهران تجمع کردند.

پیگیری خبرنگار ما حاکی از آن است که مطالبه اصلی معترضان، افزایش حقوق آنها بر مبنای مصوب وزارت کار به میزان ۵۷ درصد است.موضوعی که باعث شد شهردار تهران برنامه بازدید خود از پروژه‌های منطقه ۱ و دیدار با نخبگان این منطقه را نیمه کاره رها کرد و در جمع رانندگان معترض حضور پیدا کرد.

زاکانی ابتدا با جمعی از نمایندگان این صنف، گفت وگو کرد، نمایندگان معترضان اصرار به افزایش ۵۷ درصدی بدون هیچ قید و شرطی داشتند و شهردار تهران تاکید کرد که هرچه در توان داشته باشد برای این کار انجام می‌دهد اما تابع تصمیمات نهادهای قانونی بالادستی است.

بعد از این دیدارها، شهردار در جمع معترضان حضور یافت و بیش از یکساعت با آن‌ها گفتگو کرد. شهردار در جمع معترضان گفت: دولت در مورد خودش و شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌ها، ضریب ۱۰ درصد را مشخص کرده اما در مورد نهادهای عمومی که شهرداری هم یکی از آنهاست، هنوز تصمیمی گرفته نشده است و این تصمیم به یک کمیته ۶ نفره واگذار کرده و قبل از مصوبه قانونی کمیته ۶ نفره هیچ تصمیمی در این زمینه نمی‌توان گرفت.

زاکانی همچنین به مصوبه ابتدای سال خود در قرارگاه حمل و نقل برای افزایش حمایت‌های معیشتی و رفاهی اشاره کرد و گفت که پیش از این اعتراضات شهرداری برای رفاه رانندگان اقدام کرده است.

پس از گفتگوی طولانی شهردار و رانندگان، عده‌ای از آن‌ها محل تجمع را ترک کردند اما برخی دیگر از معترضان که از ابتدا هم با حرارت بیشتری اعتراض می‌کردند و شعارهای تندتری سر می‌دادند بر ادامه تجمع اصرار داشتند. این معترضان اصرار داشتند تا به جای حیاط سازمان اتوبوسرانی در خیابان جلوی درب سازمان به تجمع خود ادامه دهند.

تجمع باقی مانده معترضان با مداخله پلیس به پایان رسید و شهردار تهران نیز در محل سازمان اتوبوسرانی با معاونان و مدیران مرتبط در شهرداری تهران و نمایندگان نیروی انتظامی جلسه تشکیل داد. در این جلسه بر تامین نیاز حمل و نقل شهروندان تهران در خطوط اتوبوسرانی و سایر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی تاکید شد و وظایف سازمان‌ها مشخص شد.

همزمان با اختلال در برخی مسیرهای اتوبوسرانی که به ترافیک تهران در برخی مناطق منجر شد برخی کاربران فضای مجازی ضمن انتقاد از مسئولان شهرداری خواستار حمایت بیشتر از رانندگان شدند و برخی نیز با انتشار فیش های حقوقی مدعی شدند که حقوق رانندگان نسبت به سایر اقشار چندان کم نیست.
فیش‌های حقوقی که ادعا می‌کند دریافتی بیشتر این افراد بالای ۱۴میلیون تومان بوده و با افزایش ۵۷ درصدی که مطالبه اصلی آنهاست این میزان به بطور متوسط به ۲۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ می‌رسد.

تلاش‌های خبرنگاران فارس از شهرداری تهران برای پیگیری صحت و سقم این ادعاها و فیش های منتشر شده تا این لحظه بی نتیجه مانده است.

رانندگان شرکت واحد چنانچه نسبت به این ادعا معترضند می توانند با ارسال تصویر فیش حقوقی خود به خبرگزاری فارس ما را در تکمیل گزارش یاری نمایند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها