رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584618

تشکل‌های دانشجویی و ائمه جمعه حرف مردم را نزنند دشمن وارد میشود

ساعت24-دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور تصریح کرد: اگر تشکل ها و ائمه جمعه حرف مردم را نزننند طبیعی است که دشمن وارد می شود و خواسته های مردم را مطرح می کند و این تصور به وجود می آید که دشمنان به فکر مردم هستند.

html>

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، میزگرد «جنبش دانشجویی؛ دانشگاه و مطالبه‌گری منطقی» با حضور دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

محسن نراقی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در این میزگرد با اشاره به اثرات همه گیری کرونا بر دانشگاه ها گفت: تعطیلی دو ساله دانشگاه ها باعث شد تا تشکل های دانشگاهی به سمت ارتباط بیشتر با مردم و حضور در عرصه های میدانی بروند. در شرایط فعلی با دولتی مواجهیم که بدنه آن تا حد زیادی انقلابی است و نیاز به مطالبه گری کمتر حس می شود، این شرایط کمک می کند تا تشکل ها بیشترِ توان خود را برای محقق کردن اهداف برنامه ریزی شده در دانشگاه خرج کنند. البته باید همچنان در مسیر مطالبه گری حرکت کرد.

وی افزود:‌ راه حل خیلی از مسائلی که در دیدار با رهبری مطرح شد در دانشگاه است، به همین دلیل دانشگاه ها باید در مورد موضوعات مختلف اندیشه ورزی کنند. به عنوان مثال اگر در حوزه عدالت در جامعه حرفی برای گفتن نداریم، وظیفه دانشگاه است که در این مورد فکر کند و به تولید اندیشه بپردازد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور تصریح کرد: دانشگاه، مقدمه ساز و سرعت دهنده حرکت های عمومی است، روش حل مشکلاتِ جامعه باید در دانشگاه پیدا شود که لازمه این امر فعالیت تشکل های دانشگاهی در محیط دانشگاه است البته باید مراقب بود تا تشکل های دانشگاهی به انجمن علمی تبدیل نشوند. تفاوتی که تشکل دانشگاهی با انجمن علمی دارد؛ موضوع و حوزه فعالیت است. این انجمن ها موضوعات علمی را بررسی می کنند و حوزه فعالیت آنان نیز دانشگاه است در صورتی که تشکل های دانشگاهی فعالیت های گسترده تری دارند.

نراقی با اشاره به مساله «جهاد تبیین» گفت: دانشگاه ها مکان مناسبی برای تربیت کردن جهادگران تبیین هستند. باید این سوال را از خود بپرسیم دانشگاه ها چه میزان در تربیت غیرعلمی دانشجویان موفق بوده اند، البته منکر اقدامات خوب انجام شده نیستم اما برای رسیدن به قله باید در دانشگاه تحول صورت بگیرد؛ تحول در دانشگاه سرعت حرکت جامعه به سمت پیشرفت را تسریع می کند. که لازمه این تحول فعال کردن ظرفیت های دانشگاه است.

وی درمورد مخرج مشترک گرفتن با دشمن گفت: باید در مورد چیستی مخرج مشترک گرفتن با دشمن گفت و گو شود تا این مساله ابزاری نشود برای این که تشکل های دانشگاهی حرف های مورد نظر عده خاصی را بزنند و هر انتقادی که در مسیر خواسته هایشان نباشد را، همسو با گفته های دشمن تفسیر کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در مورد ویژگی های انتقاد افزود: عده ای از نقدکردنِ سایر جریانات سیاسی حمایت می کنند در حالی که با انتقاد کردن از دوستانشان مخالف هستند. انتقادهای گزینشی در تشکل های دانشجویی جایی ندارد و جنبش های دانشجویی برای انتقاد کردن حزب خاصی را مصون نمی دانند. تا جایی که می توان گفت یکی از افتخارات جنبش های دانشجویی این است که «پادوی» جریانات سیاسی نیستند و از انتقاداتی که رنگ و بوی تسویه حساب سیاسی دارند دور هستند.

وی در مورد سخنان اخیر رهبرانقلاب در مورد اینکه سخنان ما نباید مخرج مشترک با دشمن پیدا کند گفت: فرمایش آقا یعنی تشکل های دانشگاهی حرف های دشمنان را تکرار نکنند این مساله با برداشت های گزینشی و سواستفاده رسانه های بیگانه از سخنان دانشجویان متفاوت است، که این سواستفاده به دلیل ضعف رسانه ای جریان انقلابی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور تصریح کرد: اگر تشکل ها و ائمه جمعه حرف مردم را نزننند طبیعی است که دشمن وارد می شود و خواسته های مردم را مطرح می کند و این تصور به وجود می آید که دشمنان به فکر مردم هستند.

نراقی در مورد جلسات تشکل های دانشگاهی با مسئولان گفت: این جلسات دغدغه مسئولان نیست صرفا می خواهند جلسه ای برگزار و رسانه ای شود، جلساتی مفید است که به موارد مطرح شده از جانب دانشجویان پاسخ داده شود، به عنوان مثال می توان به جلسات مقام معظم رهبری رهبری با دانشجویان دراوایل انقلاب اشاره کرد، آقا در آن جلسات پاسخ مفصل به موارد مطرح شده می دادند نیاز جامعه دانشجویی کشور جلساتی از این جنس است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها