رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584666

جزییات قتل جوان تهرانی جلوی چشم برادرزاده اش / شیما قاتل چاقوکش را لو داد

ساعت24-جوان افغان با گذشت 4 ماه از قتل مرد جوان در پارک، به قتل اعتراف کرد.افشار راز جنایت باند سرقت را هم لو داده بود.رسیدگی به این پرونده از شامگاه پنجشنبه 21 بهمن، در دستور کار پلیس و تیم جنایی قرار گرفت. وقتی ماموران کلانتری 136 فرجام، خبر قتل مرد جوانی را در یکی از بوستان‌های شرق تهران به بازپرس محمدرضا صاحب جمعی اعلام کردند تحقیقات آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مقتول عصر همان روز برادرزاده 8 ساله‌اش را برای بازی و گردش به پارک برده بود اما وقتی آنها در پارک مشغول بازی بودند ناگهان دو پسر جوان پای پیاده به آنها نزدیک شده و با تهدید چاقو قصد سرقت گوشی تلفن همراه مقتول را داشتند.

متهم
html>

مقاومت مقتول در برابر سارقان باعث شده بود که آنها دست به چاقو شوند و با ضربه‌ای به قفسه سینه پسر 24 ساله گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و از محل متواری شده بودند.

در حالی که بررسی‌ها در این رابطه ادامه داشت، کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند رد گوشی سرقتی را به دست آورند. بررسی‌ها نشان می‌داد زن جوانی از گوشی تلفن همراه مقتول استفاده می‌کند، بنابراین با برملا شدن این موضوع، دستور بازداشت زن جوان به نام شیما صادر شد.

افشای راز باند سرقت بعد از قتل

بررسی‌ها نشان می‌داد که شیما در پرونده خود سابقه سرقت دارد و قبلاً به این اتهام بازداشت شده بود. زمانی که مدارک پلیسی در مقابل زن جوان قرار داده شد، او راز فعالیت یک باند سرقت را برملا کرد.

شیما گفت: من از قتل خبری ندارم اما عضو باند سرقت از خانه‌های ویلایی شمال تهران هستم. شگرد ما برای سرقت به این شکل است که من به عنوان پرستار مردان سالمند ثروتمند وارد خانه‌های اعیانی و شمال تهران می‌شدم. بعد از مدتی، زمانی که اطلاعات کامل از وضعیت خانه و محل‌های نگهداری پول و وسایل با ارزش پیدا می‌کردم به سایر اعضای باند خبر می‌دادم و آنها هم در فرصتی مناسب راهی همان خانه‌ها می‌شدند و نقشه سرقت را اجرا می‌کردند. من سارق هستم، اما در قتل نقشی ندارم، گوشی تلفن همراه را نیز پسرم به من داد و من برای اجرای نقشه‌ها و هماهنگی با اعضای باند از آن استفاده می‌کردم.

با اظهارات شیما و افشای راز فعالیت باند سرقت، دستور تحقیق در این باره صادر شد و از سوی دیگر کارآگاهان به سراغ پسر شیما رفتند اما او مدعی شد که گوشی تلفن همراه را از دوستش به نام حمید گرفته است.

بدین ترتیب مأموران به سراغ حمید رفتند اما مرد جوان مدعی شد که گوشی را از پسر 18 ساله‌ای به نام حفیظ خریده است. بدین ترتیب دستور بازداشت حفیظ صادر شد اما وی در اولین تحقیقات گفت: یک روز داشتم از خیابان عبور می‌کردم که گوشی تلفن همراه را کف خیابان دیدم و آن را برداشتم و از ماجرای قتل بی‌خبر هستم.

اعتراف به قتل در پارک به خاطر گوشی 20 هزار تومانی

با گذشت حدود 4 ماه از قتل بالاخره حفیظ در بازجویی های بعدی لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت برداشت:«روز حادثه با دوستم در پارک نشسته بودیم که مقتول را دیدیم.مواد مصرف کرده بودیم و حالت طبیعی نداشتیم.تصمیم گرفتیم سمت مقتول برویم و او را اذیت کنیم اما قصد به قتل رساندن او را نداشتیم. وقتی با او درگیری شدیم، یک ضربه با چاقو به او زدم که فکر نمی کردم باعث قتل او شود.سپس گوشی او را برداشته و پا به فرار گذاشتیم.بعد هم گوشی را به یک مالخر به مبلغ 20 هزار تومان فروختیم.»

با اعترافات متهم همدست او نیز بازداشت شد و به همدستی نزاع منجر به قتل اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه هر دو متهم زیر 18 سال سن دارند پرونده برای رسیدگی به دادسرای اطفال ارجاع شد.

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها