رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584770

نخست‌وزیر ایتالیا: باید با فشار تحریم، روسیه را پای میز مذاکره بکشانیم

ساعت24-نخست‌وزیر ایتالیا خواستار تحقق آتش‌بس فوری در اوکراین شد و آن را لازمه مذاکرات جدی برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور خواند.

html>

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا امروز (پنجشنبه) خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شد تا به گفته او، مذاکرات جدی برای پایان دادن به این جنگ شروع شود.

به گزارش رویترز، دراگی در نشست مجلس سنا در رم با موضوع نقش ایتالیا در حمایت از اوکراین گفت آتش‌بس باید در اسرع‌وقت محقق شود. وی افزود: حفظ فشار بر روسیه از طریق تحریم‌های اقتصادی مهم است زیرا ما باید مسکو را به میز مذاکره بکشانیم.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هم امروز (پنجشنبه) در بوندستاگ (مجلس عوام آلمان) سخنرانی کرد و جنگ اوکراین را «نقطه عطفی در تاریخ» توصیف کرد و گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند سایر بحران‌ها با همبستگی با آن مقابله خواهند کرد. وی افزود: ما یک هدف مشترک داریم، روسیه نباید در این جنگ پیروز شود، اوکراین باید پیروز شود.

انتظار می‌رود نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا در ۳۰ و ۳۱ مه (نهم و دهم خرداد) بر روی جنگ در اوکراین و پیامدهای آن متمرکز شود. موضوعات احتمالی برای سران کشورها و دولت‌هایی که قرار است در بروکسل با یکدیگر ملاقات کنند، تحریم نفتی برنامه‌ریزی شده علیه روسیه و طرح بلندمدت کمیسیون اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی روسیه است. آن‌ها همچنین ممکن است درباره چشم‌انداز پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت‌وگو کنند، اگرچه تصمیم‌گیری در مورد وضعیت نامزدی این کشور زودتر از ماه ژوئن انجام نخواهد شد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در منطقه دونباس اوکراین برای دفاع در مقابل حملات کی‌یف، عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را خلع سلاح و نازی‌زدایی این کشور اعلام کرده است.

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشورهای غربی با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به آن دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشورهای تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها