رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584792

بنت: اسرائیل در خطر است

ساعت24-در واکنش به خروج یکی دیگر از اعضای دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی از کنست، نخست وزیر این رژیم نسبت به آینده اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

html>

به گزارش آناتولی، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب درباره خروج یکی از شرکای دولتش از پارلمان این رژیم (کنست) هشدار داد که آینده اسرائیل در خطر است.

دولت فعلی اسرائیل در تلاش است تا "گیدا ریناوی زعبی"، نماینده عرب و معاون رئیس کنست را متقاعد کند که خروج خود را از کنست لغو کند.

روز پنجشنبه زعبی خروج خود را از کنست و ائتلاف حاکم اعلام کرد و در نتیجه این اقدام ائتلاف حاکم اکنون تنها ۵۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی را در اختیار دارد.

بنت در بیانیه‌ای که در توییتر خود منتشر کرد، گفت:" آینده اسرائیل در خطر است و ما باید برای حفظ وحدت مردم خود بجنگیم، زیرا کشور دیگری نداریم. "

بنت مدعی شد که دولت فعلی "در چندین زمینه از جمله مقابله با ویروس کرونا، بیکاری، خشونت و فلج شدن دولت موفق بوده و رشد اقتصاد را در سال گذشته به ۸ درصد افزایش داده است."

وی ادامه داد: ما برای ساکنان مرز غزه و سدیروت طولانی‌ترین دوره آرامش را در سال‌های اخیر به ارمغان آوردیم و بودجه عمومی دولت اسرائیل را تصویب کردیم.

تا یک ماه پیش، دولت ائتلافی اسرائیل ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار داشت، اما با استعفای عیدیت سیلمان از حزب یمینا در آوریل گذشته این تعداد کاهش یافت و با استعفای زعبی شمار کرسی‌های فعلی ائتلاف حاکم به ۵۹ کرسی تقلیل یافت.

این درحالی است که احتمال داده می‌شود اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم از جدا شدن زعبی از ائتلاف دولت استفاده کرده و طی جلسه چهارشنبه کنست طرح انحلال دولت را ارائه کند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها