رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584864

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه : زیر دست وزیران و نفوذی های دشمن تلاش دارند تا دولت نزد مردم بی کفایت شناخته شود

ساعت24-دیده بان ایران نوشت :حسین انواری گفت: همان‌هایی که از سفره انقلاب بهره‌های زیادی بردند و بعد از اینکه از قدرت خارج شدند٬ بیکار نمی‌نشینند و هر طور که بتوانند چوب لای چرخ امور می‌گذارند تا دولت نتواند فعالیتش را در آرامش پی بگیرد.

html>

گرانی‌ها علاوه بر ماکارونی و نان به اقلام خوراکی دیگر هم رسید، دولت، ارگان های رسانه ای رسمی مانند صدا وسیما امامان جمعه اصرار دارند که حذف یارانه کالاهای اساسی تاثیری بر گرانی ها نداشته و مردم هم با دریافت ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان یارانه امورات خودشان به خوبی می گذارنند. این شرایط بغرنج در حالی به مردم تحمیل شده است که دولت رییسی در آستانه ماه دهم فعالیت٬ علی‌رغم وعده و وعیدها نه تنها نتوانسته است مشکلی از مشکلات را کم کند٬ بلکه گرانی نسبت به دولت گذشته به‌طور پررنگ‌تری در حال خودنمایی است. هواداران دولت و اصول گرایان سنتی هم ملزم به حمایت از این طرح شده اند مانند حسین انواری عضو حزب موتلفه که می گوید گرانی ها کار «نفوذی ها» و «اعضای دولت قبلی است»

حسین انواری٬ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی‌،در گفت‌وگویی با طرح به پرسش‌های طرح شده پاسخ می‌گوید:

مردم گرفتاری را به‌طور جدی به چشم می‌بینند. چه دلیل یا دلیل‌هایی می‌توان برای این شرایط نگران‌کننده متصور شد؟

وقتی گره‌ها زیاد شده‌اند و معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته است٬ مسلم است که خرابکاران تلاش خود را انجام می‌دهند تا نگذارند آب خوش از گلوی مردم پایین برود تا از این طریق وجهه دولت را خراب کنند. بر همین اساس از بیرون و درون کشور برنامه‌هایی را پیگیری می‌کنند تا در کشور التهاب به وجود بیاید.

چه کسانی یا کدام گروه‌ها چرا نام نمی برید؟

همان‌هایی که از سفره انقلاب بهره‌های زیادی بردند و بعد از اینکه از قدرت خارج شدند٬ بیکار نمی‌نشینند و هر طور که بتوانند چوب لای چرخ امور می‌گذارند تا دولت نتواند فعالیتش را در آرامش پی بگیرد. به‌نظر من این توقع که دولت بتواند با سرعت همه مشکلات را از بین ببرد٬ توقعی بی‌جا است. یعنی شرایط به قدری پیچیده است که باید به دولت زمان کافی را داد تا بتواند برنامه‌هایش را اجرایی کرده و امور را اصلاح کند. به‌هرحال ضربه‌زنندگان تلاش‌ می‌کنند و باید تلاش‌شان خنثی شود که البته وقت می‌برد.

مگر ضربه‌زنندگان به کجا وصل هستند که می‌توانند ضربه بزنند؟ اگر گرانی ها کار دولت نیست و ربطی به حذف ترجیحی ندارد پس از کجا سازماندهی می شود؟

من به دولت قبل و اصلاح‌طلب و اصولگرا کاری ندارم. منظورم کسانی هستند که منافع‌شان قطع شده است و به‌همین دلیل در جامعه می‌پاشند تا نوعی ناامیدی را در بین مردم به وجود بیاورند و صحنه روانی را برهم بزنند تا به هدف‌شان برسند. این تحرکات مخالفان در شرایطی است که ارتباط رسانه‌ای دولت با مردم ضعیف است و دولتی‌ها در آگاهی افکار عمومی کوتاهی می‌کنند. مثلا در بحث ارز۴۲۰۰ تومانی٬‌ دولت نتوانسته به مردم توضیح بدهد که با اجرایی شدن این طرح قرار است٬ دهک‌های پایین در هر شرایط از رایگان برخوردار خواهند شد. یا موارد دیگر که دولت نتوانسته است به اطلاع عموم برساند.

اما در شرایط فعلی شاهد افزایش چند برابری قیمت ها و نارضایتی مردم هستیم. اینکه مسئولی روحیه انقلابی دارد برای تاثیرگذاری کافی نیست. قبول دارید که تخصص و تجربه هم لازم است؟

مگر دولت‌مردان فعلی نمی‌توانند کارایی مثبتی داشته باشند؟ همه چهره‌هایی که برای حضور در دولت فراخوانده شده‌اند٬‌ در طول این ۹ ماه بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا بتوانند شرایط خوبی برای مردم رقم بزنند. در واقع این دولت تازه‌نفس است که از جوانان تازه‌نفس و متعهدی بهره می‌برند. اما زیر دست وزیران عده‌ای با تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی و نفوذی های دشمن تلاش دارند همه چیز را خراب کنند تا دولت از نظر مردم دولتی بی‌کفایت شناخته شود. راه مقابله با چنین مانع‌تراشی‌هایی این است تا با اطلاع‌رسانی صحیح توطئه‌های خرابکاران و خارج نشینان را فاش کنند و مردم بدانند٬ دلیل اصلی گرانی‌های اخیر چیست.

صریحا می‌پرسم. اگر در دوره دولت روحانی بود٬ بازهم خرابکاری‌های عامدانه را مسبب شرایط دشوار معرفی می‌کردید؟

دولت روحانی با دولت رییسی فرق می‌کرد. به‌طوریکه تنی چند از مهره‌های مطرح دولت قبلی مصداق «فی‌قلوبهم‌مرض» بودند. پس نه شما و نه کس دیگری نمی‌تواند دولت اصلاحی رییسی را با دولت ایستای روحانی مقایسه کند.

کدام اصلاحات؟! دولت به جز حذف ارز ترجیحی و پراداخت پول چه کاری انجام داده، آنها را مصداقی توضیح می‌دهید؟

شما به عنوان روزنامه‌نگار باید لیست کارهای دولت را بررسی کنید و لازم نیست از من بپرسید. چون توضیح کارهای مثبت رییسی و دولتش نیاز به توضیح مفصل دارد. اینکه می گویند گرانی رخ داده باید بدانیم گرانی ها کار خرابکاران و نفوذی ها است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها