رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584899

بایدن، پسرش و دو سیاستمدار فوت شده در فهرست ممنوع الورودها به روسیه

ساعت24-بایدن و پسرش، نخست وزیر کانادا و همسرش پس از انتشار فهرست جدید ممنوع الورودها، قادر به رفتن به روسیه نخواهند بود. اسامی دو فوت شده در سال 2018 نیز در این فهرست دیده می‌‍شود.

html>

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، روسیه دیروز شنبه 963 مقام و شخصیت آمریکایی را در فهرست ممنوع الورودهای خود قرار داد.

در این میان نام بایدن و پسرش هانتر در فهرست دیده می‌شود.

همچنین در اطلاعیه جداگانه وزارت خارجه روسیه اسامی 26 کانادایی از جمله نخست وزیر جاستین ترودو و همسرش سوفی ترودو را منتشر کرد که زین پس حق ورود به این کشور را نخواهند داشت.

در فهرست 963 نفره روسیه، نام اغلب سناتورها و اعضای فعلی مجلس نمایندگان امریکا، مقامات دولت فعلی و قبل، روزنامه‌نگاران، پرسنل نظامی، شهروندان و چند مدیرعامل شرکت مانند مارک زاکربرگ مدیر متا{فیس بوک} دیده می‌شود.

حتی اسامی چند فرد فوت شده نیز در این فهرست مانند سناتور جان مک کین {آریزونا} و ملیسا دریسکو{معاون مدیر آژانس اطلاعات دفاعی} که هر دو در 2018 فوت شدند، مشاهده شده است.

روسیه هالیوود را نیز مورد هدف قرار داده و مورگان فریمن و راب راینر را در این فهرست قرار داده است.

نام پمپئو وزیر خارجه پیشین که با پوتین درباره دخالت انتخاباتی روسیه در آمریکا صحبت کرده بود، نیز وجود دارد.

اسامی خبرنگاران سی ان ان نیز در این فهرست به روز شده و نام «نیک پالتون والش» سردبیر انگلیسی بخش بین الملل سی ان ان نیز در کنار دیوید اکسلرود، جان کاسیچ، وسلی کلارک،جیمز کلاپر و سوزان گلاسر دیده می‌شود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه اعلام کرد:" این افراد «روس هراسی» کرده و باید با تحریم‌ها مقابله کرده و جلوی نظم جهانی نواستعماری آمریکا علیه بقیه کشورهای جهان را گرفت. جهان باید رفتا خود را با درک واقعیت ژئوپلتیک جدید تغییر دهد."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها