رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584901

پایان یک دهه حکومت محافظه‌کاران در استرالیا

ساعت24-آنتونی آلبانیز رهبر حزب کارگر با پیروزی در انتخابات، به یک دهه حکومت محافظه کاران در استرالیا پایان داد. وی در جمع هواداران خود در سیدنی تاکید کرد مردم استرالیا به تغییر رای داده‌اند.

html>

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از الجزیره، رهبر حزب کارگر استرالیا پس از آن که نخست وزیر اسکات موریسون شکست خود را پذیرفت، حتی در حالی که آرا هنوز در حال شمارش بود، در انتخابات ملی پیروز شد و به یک دهه حکومت محافظه کاران پایان داد.

آلبانیز گفت: "مردم به اندازه کافی از تفرقه رنج برده و تنها چیزی که می‌خواهند این است که به عنوان یک ملت گرد هم آیند و من قصد دارم آن را رهبری کنم."

ائتلاف راست میانه به رهبری نخست وزیر اسکات موریسون اواخر روز شنبه شکست را پذیرفت، اگرچه شمارش آرا هنوز در جریان بود.

ائتلاف راست میانه با فشارهای فزاینده ای برای مدیریت فشارهای هزینه زندگی، بیماری همه گیر و تغییرات آب و هوایی مواجه شده بود.

موریسون در یک سخنرانی تلویزیونی در سیدنی گفت:" با رهبر مخالفان و نخست‌وزیر آینده آنتونی آلبانیز صحبت کرده‌ام و پیروزی او در انتخابات را تبریک گفته‌ام."

موریسون افزود از رهبری حزب لیبرال کناره‌گیری می‌کند.

موریسون در جمع حامیان خود گفت: " ما این کشور را به عنوان یک دولت در موقعیت قوی‌تری نسبت به زمانی که به حکومت رسیدیم (در سال 2013) تحویل می‌دهیم."

اگر حزب کارگر نتواند یک پیروزی آشکار را کسب کند، استرالیا برای اولین بار از سال 2010 پارلمان معلق خواهد داشت و هر پیروزی کمتر از 76 کرسی در مجلس سفلی به این معنی است که برنده باید با احزاب کوچک‌تر و مستقل‌ها مذاکره کند تا بتواند دولت اقلیت تشکیل دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها