رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584938

تکمیل ارسال لیست حق‌بیمه کارفرمایان/تادیه ۷۲ هزار میلیاردی از بدهی دولت در قالب واگذاری شرکتها

ساعت24-مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تکمیل ارسال لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان در سامانه خدمات غیرحضوری خبر داد.

html>

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه عهد کرده‌ایم تا برنامه و کاری را به پایان نرسانده‌ایم، اعلام نکنیم گفت: بنا را بر آن گذاشته‌ایم که در مسیر تحقق راهبردهای تحولی، تا کار به سرانجام نرسیده، اعلام عمومی نکنیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید داشتیم که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در شش ماهه دوم سال و دوران مدیریتی جدید صورت گرفته که در قالب کشف کارگاه‌های جدید و توسعه بیمه اجباری و اختیاری محقق شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از رویکردهای تحولی ما هوشمندسازی بود که افق ما به حداقل رساندن مداخلات انسانی در تعاملات بود گفت: امروز این اتفاق افتاده و سامانه خدمات غیرحضوری درحال ارتقاست. ایجاد شفافیت و نظارت راهبردی بر لیست‌های بیمه‌ای و تعامل با کارفرمایان بود. در این زمینه نیز از این پس مراجعات حضوری به حداقل خواهد رسید.

موسوی ادامه داد: یکپارچگی سامانه‌ها این فرصت را ایجاد کرده که اختلافات میان کارفرمایان و تامین اجتماعی و کارگران بسیار کاهش یافته و حتی به صفر برسد. مدیریت ابلاغ ها بسیار مهم است. بعضا کارفرمایان ادعا داشتند که ابلاغ‌ها به دستشان نرسیده و ممکن بود اختلافات و جرایمی را رقم بزند که با به روز رسانی اطلاعات، این شرایط نیز کنترل خواهد شد. بستری را در این سامانه فراهم کرده و معتقدیم باید به سمت یکپاچگی کلی سامانه‌های بیمه‌ای، بانکی، مالیاتی و غیره برویم.

وی افزود: هم اکنون ثبت نام و ارائه لیست حق بیمه از سوی کارفرمایانِ کارگاه‌های فعال انجام شده است. ممکن است تعدادی باقی مانده باشند که فرصت برای آنها فراهم است. همکاران ما برای انجام ثبت نام ها تلاش شبانه روزی کردند و کار بسیار بزرگی بود که دستاوردهای بسیار بزرگی به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره کارگاه‌های جامانده گفت: ممکن است تعداد اندکی از کارگاه‌ها به دلایلی تعطیل شده باشند یا برخی به لحاظ قانونی دوماه فرصت داشته باشند که می توانند اقدام کنند. بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال ثابت داریم.

وی با اشاره به وصول بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از معوقات و بدهی کارگاه‌ها اظهار کرد: همچنین مقرر شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت در قالب سهام به تامین اجتماعی واگذار شود که کارهای انتقال بیش از ۷۲ هزار میلیارد تومان آن انجام شده است. نگرانی از واگذاری شرکت‌های زیان ده را داشتیم که در گذشته رخ می‌داده است اما در این واگذاری با کمک دولت سیزدهم شرکت های با زیان دهی بالا در لیست واگذاری‌ها را شناسایی کردیم و به جای آن شرکت‌های خوبی در پتروشیمی و غیره به ما واگذار شد.

موسوی افزود: از سوی دیگر امسال برنامه منسجمی برای وصول مطالبات معوق کارگاهی و غیره داریم و در حال رصد اوضاع هستیم تا بدهی‌های معوقی که سالها باقی مانده پیگیری شوند. بدهی کارگاه‌های ما بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

ادامه دارد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها