رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585090

تصمیم مهم درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

ساعت24-رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مبنای ارزش گذاری سهام ایران خودرو و سایپا، قیمت تابلو به همراه اضافه ارزش بلوکی است که با توجه به نقدشوندگی این سهم ها، قیمت نهایی بسیار بیشتر از قیمت روی تابلو خواهد بود.

html>

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سنا، حسین قربان زاده درباره عرضه سهام دو خودروساز ایران خودرو و سایپا، افزود: 5 درصد سهام ایران خودرو و 17 درصد سهام شرکت سایپا، سهام مستقیم دولت در این دو شرکت است. این سهام به صورت وثیقه بوده و تلاش می‌شود این سهام از وثیقه خارج تا از قابلیت واگذاری برخوردار شود.

رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بیش از 20 درصد شرکت ایران خودرو و بیش از 30 درصد شرکت سایپا، سهام تودلی این شرکت‌ها هستند، اظهار کرد: به تازگی وزارت صمت با همکاری خود شرکت‌ها در تلاش است تا این سهام تودلی را به فروش برساند. این اقدام به دو شرکت خودروساز بزرگ کشور فرصتی برای تنفس می‌دهد تا با منابع حاصل از فروش سهام تودلی به بنگاه خودشان، امکان تزریق منابع مالی داشته باشند تا بتوانند دیون خود را تسویه کنند یا با بهره گیری از این منابع مالی به هر امر دیگری که قابلیت سرمایه گذاری دارد، بپردازند.

قربان زاده افزود: سازمان خصوصی سازی در تلاش است این واگذاری در قالب یک بلوک واحد با سهام دولت صورت پذیرد، با واگذاری سهام تودلی ارزش سهام دولت کاهش نمی‌یابد و ارزندگی بلوک در زمان عرضه حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد سازمان خصوصی سازی حتی درباره سهامی که نهادهای غیردولتی از این بنگاه‌ها دارند، این است که سهام این دستگاه‌ها به وکالت از آن‌ها به همراه سهام مستقیم دولت و سهام تودلی، یک بلوک بالای 40 درصدی ایجاد کند تا هم از ارزندگی برخوردار و هم از قابلیت مزایده با قیمت بالا برخوردار باشد.

قربان زاده در پایان گفت: چنانچه اگر فرد یا افرادی، قیمتی را محاسبه یا عنوان کرده اند که پایین‌تر از قیمت تابلو باشد، بی تردید اشتباه است و باید اصلاح شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها