رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585105

معرفی گزینه پیشنهادی ریاست جهاد دانشگاهی در نشست امروز هیأت امنا؛

گزینه پیشنهادی ریاست جهاد دانشگاهی کیست؟

ساعت24-در جلسه امروز هیات امنای جهاد دانشگاهی با دستور کار انتخاب رییس جدید جهاد دانشگاهی، "دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی"، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی اعضا رای آورد.

html>

به گزارش ایسنا، جلسه هیأت امنای جهاد دانشگاهی متشکل از رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور و سه نفر از اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز (سوم خرداد ماه ۱۴۰۱) و با دستور کار انتخاب رییس جدید جهاد دانشگاهی برگزار شد، گزینه پیشنهادی ریاست این نهاد، دکتر "روح الله دهقانی فیروزآبادی" عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی رأی آورد.

تعیین رییس جهاددانشگاهی مهم‌ترین مصوبه یکصد و پنجاه و نهمین جلسه‌ امروز هیات امنای این نهاد بود که اعضا گزینه مورد نظر خود را به عنوان نامزد ریاست جهاددانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادند تا در دستور کار این شورا برای بررسی قرار گیرد.

گفتنی است پیش از این دکتر سید حمیدرضا طیبی، که از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را با جهاددانشگاهی علم و صنعت آغاز کرده بود ریاست جهاد دانشگاهی را بر عهده داشت.

با گزینه پیشنهادی ریاست جهاد دانشگاهی بیشتر آشنا شوید

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، تحصیلات دوره کارشناسی (۱۳۸۲)، کارشناسی‌ارشد (۱۳۸۴) و دکترا (۱۳۸۷) خود را در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رساند و درحال حاضر، دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی این دانشگاه است.

وی با بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی؛ استاد نمونه آموزشی و استاد نمونه پژوهشی دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری در معاونت پژوهشی به عنوان مشاور رئیس دانشگاه، از دیگر سوابق اجرایی دکتر دهقانی فیروزآبادی است.

وی همچنین تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری در کارنامه خود دارد.

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، اردیبهشت سال ۱۳۹۸ با حکم دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد و تاکنون عهده‌دار این سمت بوده است.

وی در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی "عصر امید" که در روز شنبه هفته جاری برگزار شد، اظهار کرده بود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون یک سرمایه ملی است و زحمات زیادی برای آن کشیده شده که نتیجه آن یک دانشگاه بالنده است که ثروت ملی محسوب می‌شود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی همچنین آذرماه سال ۱۴۰۰ در نشستی تأکید کرده بود "امروزه جهاد برای رسانه‌ها، بحث توسعه اقتصادی است که بزرگترین خاکریز جنگ با دشمن است و یکی از بزرگترین خاکریزها، حوزه تحقیقات و فناوری است."

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها