رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585294

صدراعظم آلمان: پوتین نمیتواند شرایط صلح را تحمیل کند

ساعت 24 - در نود و دومین روز جنگ اوکراین، ارتش روسیه، روز پنج‌شنبه ۲۶ مه، برای تصرف شهر سیِویِرودونتسک در شرق اوکراین، تلاش می‌کند. تصرف کامل این شهر پیروزی بزرگی برای روسیه خواهد بود. وزیر امور خارجه اوکراین، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ناتو را به «انفعال» در برابر تهاجم روسیه به کشورش متهم کرد و از تصمیمات اتحادیه اروپا قدردانی کرد. همزمان، رئیس سیاست خارجی اوکراین، خواستار ارسال تجهیزات نظامی سنگین به کشورش شد. صدراعظم آلمان هم تاکید کرد: نباید کاری انجام دهیم که ناتو وارد جنگ شود.

html>

گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، روز پنج‌شنبه ۲۶ ماه مه، اعلام کرد: درگیری‌ها در شرق اوکراین به «شدت حداکثری» رسیده است. بر اساس این گزارش، شهر صنعتی سیِویِرودونتسک در غرب منطقه لوهانسک، تقریبا بطور کامل توسط ارتش روسیه به محاصره درآمده است. یک نیروی نظامی ارشد اوکراینی هم پیشرفت و برتری موقعیت روسیه در شرق اوکراین را مورد تایید قرار داده است. بر اساس این گزارش، یک ژنرال ارتش اوکراین، در یک نشست خبری، اذعان کرد که روسیه در نبردهای کنونی در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین دست برتر دارد. این فرمانده ارتش اوکراین، در عین حال، تاکید کرد: ارتش اوکراین نیز هر کاری بتواند انجام خواهد داد.

همزمان مقامات کی‌یف مدعی شدند که روسیه در حال انتقال موشک‌های اسکندر به منطقه برست در غرب بلاروس هستند. این اقدام می‌تواند نشانگر احتمال حملات جدیدی از سوی ارتش روسیه به غرب اوکراین باشد. در پی افزایش حملات روسیه به شرق اوکراین، مسکو، طرح صلح ارائه شده از سوی دولت ایتالیا به اوکراین را یک اقدام «غیرجدی» برشمرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به این طرح صلح گفت از محتوای طرح صلح، تنها از طریق رسانه‌ها مطلع شده است و محتوای این طرح صلح به روسیه ارائه نشده است. اظهارات سرگئی لاوروف در حالی عنوان می‌شود که معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه گذشته، گفته بود: این طرح صلح به مسکو ارائه شده است و در دست بررسی است. در حالیکه اوکراین از تشدید حملات روسیه به مناطق شرقی این کشور ابراز نگرانی شدید کرده است، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، تاکید کرد: ولادیمیر پوتین در جنگ با اوکراین نباید به پیروزی برسد. اولاف شولتس، در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، تصریح کرد: به رئیس‌جمهوری روسیه نباید اجازه داد شرایط صلح در اوکراین را تحمیل کند.صدراعظم آلمان، که ورود ناتو به جنگ اوکراین را به معنای رویارویی مستقیم قدرت‌های هسته‌ای برشمرد، گفت: ما کاری انجام نخواهیم داد که ناتو وارد جنگ اوکراین شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها