رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585296

کانادا از قصد" فیفا دی "ایران را سوزاند ؟

ساعت 24 ر- تیم ملی فوتبال ایران یکی از تیم هایی بود که با شکست دادن حریفان در آسیا زودتر از شمار دیگری از تیم های فوتبال به جام جهانی قطر راه یافت . این تیم اما برای حضورنیروند در جام جهانی در قطر نیاز دارد با تیم های ملی فوتبال کشورهایی که روش بازی آنها همانند حریفان ایران در گروهش قراردارند بازی کند. به طور مثال ایران علاقمند بود با تیم کانادا که روش بازی سبک آمریکا دارد بازی کند. این بازی ها مطابق با روزهایی است که فدراسیون جهانی فوتبال یعنی فیفا به عنوان روز فیف تعیین می کند باشد. حالا اما خبر قطعی این است که کانادا بازی با ایران را لغو کرده است .

تیم ملی فوتبال
html>

فدراسیون فوتبال کانادا در بیانیه‌ای «شرایط ژئوپولیتیک غیرقابل دفاع میزبانی از ایران» را علت لغو بازی دوستانه با تیم ملی عنوان کرد.فدراسیون فوتبال کشور میزبان بدون اشاره به علل ماجرا، برگزاری این بازی را منتفی اعلام کرد اما سرانجام بامداد جمعه در بیانیه‌ای به توضیح درباره علت این تصمیم پرداخت.دراین بیانیه آمده است :هفته پیش، وضعیت غیرقابل دفاع ژئوپلیتیک میزبانی ایران به میزان قابل توجهی دچار اختلاف شد و در واکنش به آن، این مسابقه لغو شد. در حالی که ما عوامل خارجی را در انتخاب حریف مطلوب در فرآیند تصمیم گیری اصلی خود در نظر گرفتیم، تلاش خواهیم کرد تا بهتر جلو برویم.دراسیون فوتبال کانادا در حال بررسی پروسه‌هایی است که تیم کانادا از مسابقاتی میزبانی کند که در خارج و داخل زمین به ما کمک کند. ما متعهد به ایجاد محیط محترمانه برای تیم ها، بازیکنان و هواداران هستیم. اکنون در تلاشیم تا یک حریف جایگزین پیدا کنیم.»این در حالی است که هنوز فدراسیون فوتبال واکنشی به لغو این بازی نداشته است.

برخی آگاهان باور دارند فشارهای سیاسی در درون حاکمیت آمریکا و نیز مسایل دیگری که به سیاست های داخلی ایران ومناسبات با آمریکا برمی گردد درلغو این مسابقه تدارکاتی بی اثر نبوده است. می توان حتی حدس زد این رفتار کانادا شاید از پیش تعیین شده بوده است و برای سوزاندن فرصت ایران برای برگزاری یک مسابقه برای آمادگی بیشتر درجام جهانی تدارک دیده شده است. با توجه به برنامه ریزی که فیفا می کند درروزهای فیفا دی بیشتر تیم های ملی فوتبال مسابقه های تدارکاتی برگزار می کنند و اگر ایران نتواند درفرصت باقی مانده با تیم های مطرح بازی کند نقاط ضعف آن دیده نخواهد شد.

سرمربی تیم ملی که در مدت اخیر شاهد تنش‌های فدراسیون فوتبال بوده پس از لغو سفر به کانادا یک استوری به زبان فارسی منتشر کرد و از برگزاری یک کنفرانس خبر داد. در این استوری نوشته شده: "به نظر می‌رسد که رتق و فتق امور “مهم‌تری" چون برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال موجب شده آماده سازی تیم ملی و برآورده کردن نیازهای فنی و تدارکاتی این تیم اولویت اول مسئولین مربوطه نباشد.در وضعیت سوررئال‌گونه فعلی، وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی کادر مربیان و بازیکنان این است که آنچه در توان دارند را با تمام وجود برای حفظ بزرگترین سرمایه تیم ملی که عشق و امید هواداران این تیم در سراسر دنیاست به کار گیرند. حق مسلم هر ایرانی است که در مورد تیم ملی و به ویژه آنچه از آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی تا به امروز بر این امانت ارزنده گذشته و می‌گذرد بیش‌تر بدانند. به همین منظور طی چند روز آینده در یک کنفرانس خبری در این مورد به تفصیل صحبت خواهم کرد."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها