رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585381

شناسایی ۲ مورد ابتلا به آبله میمونی در آرژانتین

ساعت24-آرژانتین دو مورد ابتلا به آبله میمونی را گزارش کرده است.

html>

به گزارش ایسنا، مقامات آرژانتین روز گذشته (جمعه) دو مورد ابتلا به ویروس آبله میمونی را در دو نفر که به تازگی به اسپانیا سفر داشته اند، گزارش کردند. این اولین بار است که وجود این ویروس در آمریکای لاتین طی شیوع اخیر بیماری تایید شده است.

آرژانتین اکنون جدیدترین کشوری است که موارد ابتلا به آبله میمونی را در ادامه شیوع جهانی این ویروس نادر در چندین کشور که معمولا این بیماری در آنها رایج نیست، شناسایی کرده است.

وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد:‌ توالی ‌یابی ویروس در اولین مورد تایید شده، شباهت بسیاری را با آبله میمونی غرب آفریقا نشان داده است؛ همانطور که در مورد عفونت‌های جدید در سراسر جهان نیز چنین بوده است.

مقامات آرژانتین اطلاعات ناچیزی در مورد بیماران منتشر کرده اند اما وضعیت جسمی هر دوی آنها خوب گزارش شده و در قرنطینه به سر می برند. همچنین گفته شده تمامی ارتباط های این بیماران با افراد دیگر بررسی شده که تاکنون در هیچ یک از آنها، علائمی از بیماری مشاهده نشده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، اسپانیا به عنوان مرکز شیوع اخیر ظاهر شده است و مقامات بهداشتی این کشور روز جمعه اعلام کردند که ۹۸ مورد تایید شده در این کشور وجود دارد. انگلیس نیز ۱۰۶ مورد تایید شده را گزارش کرده در حالیکه پرتغال تعداد مبتلایان به آبله میمونی را ۷۴ نفر اعلام کرده است. همچنین مواردی از ابتلا در کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا گزارش شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها