رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585975

چشم بندی فساد ساز دولت در داستان فروش اینترنتی خودرو

ساعت 24 - اتفاق های شگفت انگیزی در این دولت رخ می دهد که باورکردن آن سخت است. یکی از این رخدادهای تاسف آور که شهروندان را با معمای ماهیت دولت سیزدهم رو به رو کرده است داستان خرید وفروش اتومبیل های ایرانی تولید کارخان های داخلی است. پیش از ورود دولت سیزدهم به جزییات خرید وفروش ، کارخانه ها با قرعه کشی به شهروندان اتومبیل می فروختند . وزارت صمت آمد وگفت باید خودش این کاررا انجام دهد که انجام داد و حالا خبرها نشان می دهد فساد بزرگی رخ داده است و برندگانی که نامشان اعلام شده بود حذف شده وکسان دیگری جایگزین شده اند.

خودرو
html>

12روز پیش اسامی برندگان در قرعه کشی را اعلام کرد اما پس از اینکه بسیاری از این برندگان تمام دارایی های خود را فروختند تا از پس خرید یک ماشین تولید داخلی بر بیایند، این سامانه با تغییراتی همراه شده که زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است. آنطور که مشتریان اعلام می کنند، با گرفتاری های زیادی هزینه مورد نیاز برای ادامه فرآیند برنده شدن در قرعه کشی را فراهم کرده اند اما حالا که بار دیگر وارد سایت شده اند، خبری از برنده شدن آنها نیست و وضعیت آنها به حالت "رزرو" یا "برنده نشده اید" تغییر کرده است. در همین خصوص برخی از کاربران شبکه های اجتماعی با انتقاد از این روال و بازی عجیب دولت و وزارت صمت اعلام کردند : "رفتیم سامانه قرعه کشی خودرو زده بود برنده شدیم، بعدا رفتیم گفت جزو رزرو شده ها هستید. بالاخره تکلیف ما روشن نیست، برنده شدیم یا نه ؟ یا توی این مدت یک سری های دیگه جای ما برنده شدن؟"یکی دیگر از کاربران اعلام کرده است: "قرعه کشی خودرو انجام شد و دولت اعلام کرد تعداد مشخصی ماشین برای عرضه دارن. امروز 5 نفر در گروه همکاران گفتن در سامانه برنده اعلام شدن ولی بعد از یک روز به حالت رزرو تغییر کردن.. خلاصه که بازی عجیبیه. اونطور که من فهمیدم، ظاهرا قرعه کشی به دست یک شرکت برگزار شده .."به گزارش جهان صنعت ،کاربر دیگری گفته : "بعد عمری خوشحال شدم که توی یک قرعه کشی برنده شدم! ولی روند کلاهبرداری سامانه یکپارچه تخصیص خودرو رو مشاهده می کنید که یک بار در سایت اعلام می کنند برنده و بعد ناگهان به حالت رزرو تغییر می کند. یه جای کار می لنگه"

روالی نامشخص و ناعادلانه

بر اساس آنچه برخی خودروسازان بخش خصوصی می گویند، این اقدام دولت آنها را با مشکلات زیادی روبرو کرده و موجب ضرر و زیان آنها هم شده است. از ناتوانی دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران بگیر تا ناتوانی در گشایش ال سی و افزایش تولید.. در واقع روالی که دولت در این خصوص در پیش گرفت نه تنها بازار را آرام نکرد بلکه باعث شد تا با کمبود عرضه، افزایش قیمت های موجود در بازار نیز تشدید شود. حالا هم این سامانه قرعه کشی به قول بیشتر مشتریان یک جای آن می لنگد، مردم را اسیر خود کرده است. در واقع این سامانه وضعیت شفاف و مشخصی ندارد و مردمی که طلا و ماشین خود را فروخته اند تا بتوانند خودروی مناسبتری تهیه کنند را بلاتکلیف گذاشته است.

البته در این میان برخی کاربران توئیتر اعلام کرده اند : "خبر رسیده مافیای ایران خودرو و سایپا وزارت صمت رو تهدید کرده که یا نصف خودروهای پیش فروش در اختیار ما قرار میگیره یا حتی یه دونه خودرو هم دست مشتری نمیدیم.. "

خودروسازان دخالتی نداشته اند

در این خصوص خودروسازی ایران‌خودرو اعلام کرده است که فرایند قرعه‌کشی با نظارت و مدیریت وزارت صمت انجام شده است و خودروسازان دخالتی در این طرح نداشته اند. همچنین، این شرکت گفت: نتایجی که در سایت ایران‌خودرو ثبت می‌شود، نتیجه نهایی است که خود وزارت صمت و سامانه یکپارچه به خودروسازان اعلام می‌کنند.

شکایتم رو باید به کی بگم ؟

در ادامه واکنش برخی خوانندگان را در رابطه با این موضوع می‌خوانیم: "من در سامانه یکپارچه خرید خودرو بعنوان برنده منتخب اعلام شدم. روز چهار شنبه در سایت ایران خودرو هم نام من بعنوان برنده اول ثبت شد. پس از مراجعه مجدد در سایت ایران خودرو در روز یکشنبه متوجه شدم اسم من بعنوان رزرو تغییر داده شد. امروز پس از کلی تماس با شرکت و پیگیری به من گفتند اعلام نتایج بصورت کلی بود. بعد از جدا کردن اسامی رزروی‌ها اسم شما بعنوان رزروی قرار گرفت. جالب تر از همه اینکه قبل از تماس با ایران خودرو ابتدا سایت یکپارچه خرید خودرو رو چک کردم نوشته بود که تبریک شما بعنوان برنده منتخب می‌باشید. ولی بعد از تماس با شرکت این متن هم تغییر کرد. بلاخره من نمی دونم چی اتفاقی توی این سامانه‌ها افتاد و شکایتم رو باید به کی بگم."کاربر دیگری اعلام کرده است : "من برنده اول بودم بعد موقع واریز وجه زدن جزو رزروهایی. یعنی واقعا چرا باید اینجور باشه." به گفته دیگری، برای منم پیامکی نیومد و تا الان تو سایت ایران خودرو می‌زد برنده اول. اما امروز برام زده رزرو، نمیدونم باید چیکار کنم."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها