رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586455

درخواست غیر متعارف گروسی از ایران : «همین الان» به میز مذاکرات برگردید

ساعت 24 - در حالی که مقامهای سیاسی ایران در وزارت خارجه ودر سایر نهادها ونیز برخی سیاستمداران تند رو تر ادعاهای آزانس بینالمللی انرژی اتمی را قبول ندارند وحتی به خروج از ان پپ تی توصیه وتصریح می شود ریاست این سازمان درتازه ترین گفته هایش با لحنی غیر متعلارف از ایران خواسته است فورا وهمین الان به میز مذاکره برگردد. به گزارش یک رسانه غربی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه ۲۲ خرداد از ایران خواست ک«هم‌اکنون» به میز مذاکرات در وین بازگردد تا از بحرانی که ممکن است شرایط را برای نجات برجام «بی‌نهایت سخت‌تر» کند، جلوگیری شود.

گروسی
html>

رافائل گروسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ابتدا تایید کرد ایران ۲۷ دوربین نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای تهران، نطنز و اصفهان را از کار انداخته است.او افزود رخدادهای اخیر نشان داد اعلام پایان ماموریت بازرسان بین‌المللی هیچ‌گاه کار درستی نیست و «اوضاع بیش از پیش دردسرساز می‌شود. گروسی تاکید کرد جمهوری اسلامی برای گذر از بحران اقتصادی، به شدت نیازمند جلب اعتماد جامعه جهانی است و راهی ندارد جز آن‌که به بازرسان آژانس اجازه حضور در تاسیسات اتمی ایران را بدهد.

مدیرکل آژانس این اقدام ایران را «حرکتی بسیار جدی» خواند، در حالی‌که پیشتر نیز در نشستی خبری آن را «ضربه‌ای مهلک» به تلاش‌ها برای بازگشت تهران و واشینگتن به توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴ موسوم به برجام دانسته بود. گروسی بار دیگر یادآور شد که بدون دوربین‌های نظارتی، آژانس قادر نخواهد بود «صلح‌آمیز» بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را – آن‌طور که تهران بارها ادعا کرده – تایید کند و یا از عدم دستیابی ایران به بمب اتمی اطمینان حاصل کند.ایران در پاسخ به قطعنامه انتقادی شورای حکام آژانس که به دلیل «همکاری نکردن» تهران با این نهاد به تصویب رسید، اقدامات تلافی‌جویانه در پیش گرفت، از جمله این‌که سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی از خاموش کردن دوربین‌های نظارتی آژانس در چند تاسیسات هسته‌ای و همچنین آغاز روند نصب سانتریفوژهای پیشرفته خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها