رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586702

دبیر شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت ارشاد مطرح کرد

احتمال راه اندازی سایت جدید مجوز به آثار موسیقیایی از اول تیر

ساعت24-دبیر شورای شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: امیدواریم از اول تیر سایت جدید مجوز راه اندازی شود، در مدتی که سایت هک شده بود روند صدور مجوز دستی بود.

html>

آقای مسلم نادعلی زاده گفت: بعضی خوانندگان درباره مجوز گرفتن شعر و ترانه آهنگشان صرفا ادعا می‌کنند که مجوز گرفتند، اما بررسی‌ها نشان داده که فرد فاقد مجوز بوده است.

به گفته دبیر شورای شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، از سال گذشته شورای تخلفات شکل گرفته است تا به این تخلفات رسیدگی کند. چون موارد متعددی پیش آمده که خواننده شعری اجرا کرده که با متن مجوز گرفته مغایرت دارد و برای این موارد تنبیهاتی در نظر گرفتیم. گاهی شعر منتشر می‌شود، حتی ترانه بازنشر زیادی دارد و بعد به دنبال مجوز گرفتن هستند که ما به آنان مجوز نمی‌دهیم. طبیعتا وقتی کار بدون مجوز منتشر شده از دست ما هم خارج است. حتی در شورای تخلفات نیز به موضوع تاخیر در اجراهای صحنه ای خوانندگان هم رسیدگی خواهد شد تا حقوق مردم تضییع نشود.

او گفت: گاهی مجوز ترانه‌ای مربوط به پنج سال پیش هست و حالا تصمیم گرفتند که آن را منتشر کنند و ما طبیعتا اگر بخواهیم همه ترانه‌های به این صورت را بررسی کنیم این امکان برایمان وجود ندارد.

آنطور که نادعلی زاده می‌گوید: یک زمان دفتر موسیقی وزارت ارشاد به کاری مجوز نمی‌دهد، اما بعد فرد همان متن را به نهادهای دیگر می‌برد و مجوز هم می‌گیرد. نهادهای هم سو با دفتر موسیقی، دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما، دفتر موسیقی حوزه هنری و سازمان اوج هستند.

شورای شعر و ترانه ارشاد، وجود اشکالات ساختاری، زبانی، محتوایی، فنی یا وجود مفاهیم خیانت، اعتیاد و خودکشی را از دلایل مجوز نگرفتن این آثار اعلام کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها