رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586954

بالاخره ، «طلب» رئیسی بود یا «دستور؟» او/ وزیر دفاع با استناد به «صدور اوامر رئیس جمهور» دستور «حرکت جهادی بی درنگ» برای ساخت هواپیمای مسافربری را داد

ساعت24-پایگاه اطلاع رسانی دولت ، ساعت ۱۵:۲۹ امروز خبر تکذیب «دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیمای داخلی » را منتشر و سخنان رئیسی را فقط «طلب» او دانست اما همین پایگاه در ساعت ۱۶:۲۸ دقیقه دستور وزیر دفاع به مدیرعامل سازمان صنایع هوایی را منشر کرد که با استناد به «اوامر رئیس جمهور» ، دستور«حرکت جهادی بی درنگ» برای ساخت هواپیمای مسافربری را داده است.

html>

به گزارش خبرآنلاین ، درحالی که امروز ، مدیرکل روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری اظهارات «حاجی‌دلیگانی» درباره دستور رییس جمهور برای ساخت ۸ هواپیمای مسافربری تا سفر بعدی رئیس‌جمهور به اصفهان را تکذیب و اعلام کرده : « رئیسی با اشراف بر توان متخصصان «هسا» ساخت هواپیمای مسافربری را طلب کرد و قول حمایت داد»، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی خطاب به امیر افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، با استناد به «صدور اوامر رئیس جمهور ... و تاکید مجدد این مطالبه توسط ایشان در حسینیه جماران» ، دستور «حرکت جهادی بی درنگ» برای ساخت هواپیمای مسافربری شد.

خبرگزاری مهر در خبری با تیتر «در پی دستور رئیس‌جمهور؛ وزیر دفاع پیگیر ساخت هواپیمای مسافربری داخلی شد» ، آورده است :« گفتنی است این اقدام در پی بازدید حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان از شرکت هواپیماسازی ایران (هِسا) در اصفهان و دستور وی مبنی بر طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری صورت گرفت. امیر آشتیانی در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان صنایع هوایی دستور پیگیری اوامر رئیس‌جمهور را صادر کرد».

متن کامل پیام بدین شرح است:

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ دوم دکتر افشین خواجه فرد

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ضمن ابراز مسرت و قدردانی آحاد کارکنان خدوم وزارت دفاع از تشریف فرمایی و حضور پر برکت رئیس‌جمهور محترم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مجموعه شرکت هواپیماسازی ایران (هِسا) از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و صدور اوامر ایشان مبنی بر ساخت و تولید هواپیمای مسافربری و تاکید مجدد این مطالبه توسط ایشان در حسینیه جماران، بی‌درنگ در یک حرکت جهادی و پرشتاب طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی جهت تحقق عوامل راهبردی را تدوین کنید.

انتظار می‌رود با توکل بر خداوند متعال و استعانت از ساحت مقدس و نورانی قطب عالم امکان حضرت ولی عصر (عج) و با همکاری نزدیک و هم افزایی کلیه ظرفیت‌های ملی و فرا دستگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، ارکان ستادی و صنعتی وزارت دفاع و همچنین توسعه همکاری‌های کشوری و لشکری و به ویژه اجرایی کردن توافق‌نامه‌هایی که اخیراً نهایی شده است، در اسرع وقت و با در نظر داشتن همه الزامات و استانداردهای فنی و ایمنیِ مبادی مربوطه، اقدام بایسته معمول و گزارش پیشرفت آن جهت استحضار رئیس محترم و ملت شریف ایران ارائه شود.

رجا واثق دارم با اخلاص و توسل به ائمه اطهار (ع) تحت منویات داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و استمداد از شهدای عزیز و طلب دعای خیر از خانواده معزز آنان و ملت عظیم‌الشأن و سرافراز ایران اسلامی، گام‌های محکم و موثری را بردارید؛ ان‌شاءالله در این امر خطیر موفق باشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها