رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586978

دو گروه که رییسی را به دره بزرگ نزدیک کرده اند

ساعت 24 - شاید گروههایی ازسیاست ورزان ایرانی ساکن در خارج از کشور و نیز حتی دردرون سرزمین ملی به دلایل گوناگون ،آرزوی شکست اقتصادی دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رییسی را داشته و دارند و باورشان این است این شکست می تواند نظام سیاسی ایران را با شرایط ناشناسی روبه روکند. اما واقعیت این است که شهروندان ایرانی این روزها این آرزو را ندارند و می خواهند همین دولت یا هردولت دیگری با هرگرایش سیاسی بتواند کسب وکار آنها را رونق دهد وسفره شان را بیش از این خالی نکند و کاهش قدرت خرید آنها را جبران کند.

ابراهیم
html>

درعمل و در صحنه واقعیت اما روزگار اداره اقتصادکشور گونه ای است که انگار گروه نخست درهرروزی که سپری می شود بیشتر به آرزوهایشان نزدیک می شوند و شهروندانی که از هردولتی از جمله دولت سیزدهم انتظار دارند معیشت آنها را به خطر نیندازد ناامیدترمی شوند. اما چرا به اینجا رسیده ایم و چرا دولت سیزدهم در اداره اقتصاد کشورناکامیاب بوده و اقتصاددانان و کارشناسان و فعالان اقتصادی امیدواری چندانی به بهبود وضعیت ندارند؟ یک دلیل اصلی و عمده این وضعیت به داستان رژیم تحریم ها ی آمریکایی برمی گردد. با خاک پاشی برروی این حقیقت بزرگ و آفرینش داستانهای حماسی نمی توان آن را نادیده گرفت و بدانیم و بیش از همه رییس دولت بداند و می داند که آتش این حقیقت حتی اگردیده نشود تن و روان اقتصاد ایران وشهروندان را می سوزاند.

با توجه به رخدادهایی که به بدتر شدن اقتصاد ایران با لحاظ کردن دوعنصر نرخ تورم شتابان ونیز بی ثباتی در سیاستگذاری های اقتصادی منجر شده است و برای اینکه روزگار شهروندان ایرانی از این هم که هست بدتر نشود رییس دولت سیزدهم نقش غیر قابل انکاری دارد. رییس دولت چه باید کند؟ این نوشته قصد ندارد راه حل های اقتصادی و سیاستهایی که کسب وکار کلان را بهتر می کند یا اینکه از بدتر شدن وضعیت جلوگیری می کند را تکرارکند و رییس دولت می تواند به این راه حل ها دست یابد و شاید با توجه به تجربه یک سال مدیریت بر دولت به آن رسیده است. این نوشته به آقای رییسی یاد آوری می کند برای اینکه بیش از این به بیراهه نرود از دوگروه دوری کند . یک گروه مهم دردرون نها دولت و نهاد ریاست جمهوری است که در شرایط خاص وزیر شده یا معاون رییس جمهور شده و یا اینکه در مناصب بالای اقتصادی حضوردارند و هرروز به رییس دولت راههای ناشناس را نشان می دهند و به جای عمل به دانش اقتصاد آدرس راههای شگفت انگیز را نشان می دهند.در درون دولت فعلی مدیران سطح بالایی که نهادهای فرماندهی اقتصادی را دراختیار دارند و توانایی های ادراه این مراکز را ندارند اما به رییس دولت بی جهت امیدواری می دهند باید از جلوی چشم رییس دولت دور شوند. گروه دوم اما درمیان هواداران افراطی دولت قرار دارند. این گروههای تندرو تنها هنرشان این است که هر رخداد نامناسبی را به دولت پیشین نسبت دهند و هر انتقادی از سیاست های اقتصادی را برای دولت وشخص رییس دولت ،دشمنی نشان داده و از سر لجاجت با دولت پیشین هرروز با انتشار خبرهای بزک شده به رییس دولت آدرس اشتباه داده و اداره اقتصاد را زیبا جلوه دهند. آقای ریسس باید از این گروهها دوری کند. تا امروز معلوم شده است آیا فرماندهان اقتصاد توانسته اند وی را یاری کنند یا با سیاستهای بودجه ای و مالی نادرست دولت را به بیراهه کشانده اند. تکلیف روشن است .

محمد صادق جنان صفت – روزنامه آرمان امروز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها