رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587167

آمریکا روی قیمت نفت روسیه دست گذاشت

ساعت24-آمریکا سرگرم مذاکره با کانادا و هم‌پیمانان دیگرش برای محدود کردن درآمد انرژی مسکو از طریق اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه است.

html>

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در تورنتو گفت: ما سرگرم مذاکره درباره سقف قیمت یا استثنای قیمت هستیم که محدودیتهای انرژی اعمال شده از سوی اروپا، آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر علیه روسیه را تقویت و تحکیم خواهد کرد و قیمت نفت روسیه و درآمدهای پوتین را کمتر می‌کند.

کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا که یلن را همراهی می‌کرد، گفت: ما تصور می‌کنیم استثنای قیمت، راه مهمی برای جلوگیری از رسیدن پیامدهای قیمتهای بالا به کشورهای کم درآمد و در حال توسعه است که با هزینه‌های بالای مواد غذایی و انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

یلن گفت: استثنای قیمت، راه موثری است که از طریق مکانیزمی برای محدود کردن یا ممنوعیت بیمه یا فاینانس برای محموله‌های نفت روسیه بالاتر از یک سقف قیمت مشخص، می‌توان به آن دست پیدا کرد.

آمریکا، کانادا، انگلیس و کشورهای دیگر واردات نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند اما اتحادیه اروپا به شدت به نفت روسیه وابسته مانده است.

یلن در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه هفت که هفته آینده در آلمان برگزار می‌شود، قصد دارد به توافق درباره طرح سقف قیمت دست پیدا کند، گفت: ما بسیار فعال هستیم و فعالانه روی این موضوع با شرکای خود کار می‌کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر دارایی کانادا اظهار کرد: تصور می‌کند این ایده خوبی است که درآمدهای نفتی روسیه محدود شود اما این اقدام برای کشورهای اتحادیه اروپا چالش برانگیز خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها