رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 587177

درمان زخم پای دیابتی

ساعت24-دیابت یکی از بیماری های شایع و خطرناک در جهان است که سالانه درصد بالایی از مردم در دنیا از طریق وراثت و نداشتن سبک زندگی اصولی به آن مبتلا می شوند. دیابت از بیماری هایی است که کنترل نکردن آن در طولانی مدت باعث بروز زخم های متعدد در نواحی مختلف بدن می شود. به طور معمول پاها بیشتر از سایر بخش های بدن دچار زخم دیابتی می شوند. در صورت عدم درمان زخم پای دیابتی در تهران، ممکن است با عوارض جبران ناپذیری همراه شوید.

html>

دیابت یکی از بیماری های شایع و خطرناک در جهان است که سالانه درصد بالایی از مردم در دنیا از طریق وراثت و نداشتن سبک زندگی اصولی به آن مبتلا می شوند. دیابت از بیماری هایی است که کنترل نکردن آن در طولانی مدت باعث بروز زخم های متعدد در نواحی مختلف بدن می شود. به طور معمول پاها بیشتر از سایر بخش های بدن دچار زخم دیابتی می شوند. در صورت عدم درمان زخم پای دیابتی در تهران، ممکن است با عوارض جبران ناپذیری همراه شوید.

به همین علت افرادی که از زخم های دیابتی در ناحیه پا رنج می برند، باید برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنند. در این مطلب به معرفی چند مورد از روش های درمان زخم پای دیابتی در تهران و بهترین پزشک متخصص درمان زخم دیابتی می پردازیم.

درمان زخم پای دیابتی در تهران

اهمیت درمان زخم پای دیابت

متاسفانه برخی از بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی برای درمان به موقع به پزشک متخصص مراجعه نمی کنند. هر چه قدر شدت و عمق زخم های دیابتی بیشتر باشد، درمان زخم پای دیابتی سخت تر می شود. قانقاریا و عفونت انگشتان پا از مهم ترین عوارض درمان نشدن زخم پای دیابت است‌.

متاسفانه زخم پای دیابتی در صورت درمان نشدن ممکن است باعث مرگ بیمار شود. در صورت درمان نشدن زخم ها ممکن است پزشک متخصص مجبور به قطع پا شود. به همین دلیل بیمار باید در صورت مشاهده زخم های دیابتی در اطراف پا هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کند. پزشک متخصص عروق برای درمان انواع زخم دیابتی در سطوح ضعیف، متوسط و شدید از روش های درمانی مختلفی استفاده می کند.

انتخاب بهترین پزشک برای درمان زخم پای دیابتی

انتخاب بهترین پزشک برای درمان زخم های دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک متخصص با معاینه زخم ها و تشخیص میزان زخم از روش های مختلفی برای درمان استفاده می کند. انتخاب بهترین پزشک متخصص برای درمان زخم های دیابتی کمک می کند تا درمان زخم ها سریع تر انجام شود. بهترین پزشک متخصص از متدهای جدید و پیشرفته برای درمان استفاده می کند و تلاش می کند تا نتیجه درمان با عوارض کمتری همراه باشد. بر این اساس بهتر است در انتخاب پزشک متخصص به تجربه و تخصص او توجه شود. معمولاً درمان زخم پای دیابتی در تهران توسط پزشک متخصص عروق انجام می شود.

معرفی روش های جراحی درمان زخم پای دیابتی

در صورتی که زخم های پا عمیق باشند و با عفونت شدیدی همراه باشند، پزشک متخصص از روش جراحی برای درمان زخم های عمیق پا استفاده می کند. عفونت نیز ممکن است به سایر بخش های بدن سرایت کرده و باعث عفونت بیشتر شود. در چنین وضعیتی پزشک متخصص عروق از روش جراحی برای درمان عفونت و زخم های عمیق پا استفاده می کند. حین جراحی ممکن است به دلیل عمیق بودن زخم ها، پزشک متخصص با قطع عضو از عفونت و عمیق تر شدن زخم ها جلوگیری کند.

در مواقعی پزشک متخصص در حین جراحی انحرافات پا را از بین می برد تا از میزان زخم های ناحیه پا کم کند. نوع جراحی توسط پزشک متخصص و بر اساس معاینات و نوع زخم ها تعیین می شود. یکی از انواع جراحی هایی که برای درمان زخم پای دیابت انجام می شود، جراحی دبریدمان است. در طی جراحی دبریدمان بخش زیادی از سلول های مرده از سطح پوست برداشته می شوند و اکسیژن رسانی به پوست با کیفیت بالاتری انجام می شود. در این جراحی علاوه بر جدا کردن سلول های مرده بخش زیادی از ترشحات، خون های لخته شده و زخم های نکروزی از پوست پا جدا می شوند. جراحی بریدمان کمک می کند تا سرعت ترمیم زخم ها افزایش پیدا کند.

درمان زخم پای دیابتی در تهران

معرفی روش های غیر جراحی درمان زخم پای دیابتی در تهران

در صورتی که شدت زخم پای ناشی از دیابت کم باشد، پزشک متخصص از روش های غیر جراحی برای درمان زخم پای دیابتی استفاده می کند. روش های غیر جراحی که برای درمان زخم پای دیابتی در تهران استفاده می شوند عبارت هستند از:

  • دارو درمانی: بسیاری از پزشکان برای درمان زخم های ضعیف و متوسط از دارو استفاده می کنند. دارو درمانی روش کم خطری است که اغلب افراد مایل هستند با مصرف آن میزان عفونت ناشی از زخم ها را کاهش دهند. دارو درمانی معمولاً زمانی استفاده می شود که میزان عفونت ناشی از زخم ها کم باشد. همچنین زخم در این روش باید از نوع کم خطر باشند. پزشک متخصص با تجویز داروهای مختلف میزان عفونت در اندام های پا را کاهش می دهد. همچنین پزشک مورد نظر داروهایی را برای تسریع بهبود زخم ها تجویز می کند.
  • تغییر سبک زندگی: دومین راه برای درمان زخم های ناشی از بیماری دیابت؛ تغییر در سبک زندگی است. پزشک متخصص با تغییر در سبک زندگی بیمار تا حد زیادی می تواند از میزان زخم های ناشی از بیماری دیابت بکاهد. ورزش کردن، مصرف نکردن مواد قندی و...از راه هایی هستند که به دستور پزشک متخصص برای کاهش زخم های دیابتی باید انجام شود.
  • پانسمان زخم ها: در صورتی که شدت زخم پای دیابتی متوسط رو به بالا باشد، پزشک متخصص از طریق پانسمان کردن برای کاهش میزان زخم های پا اقدام می کند. در این روش پزشک های با تجربه و متخصص از پانسمان های با کیفیت برای درمان استفاده می کنند. پانسمان باعث جذب ترشحات ناشی از زخم ها می شود. با پانسمان زخم پای دیابتی، رطوبت مناسب برای زخم ها فراهم می شود و سرعت ترمیم زخم نیز افزایش پیدا می کند.
  • آنژیوپلاستی عروق محیطی و پاها: پزشک فوق تخصص قلب و عروق، با انجام آنژیوگرافی شدت و محل تنگی عروق اندام ها را مشخص نموده و در صورت قابلیت درمان، اقدام به آنژیوپلاستی و باز کردن این عروق مینماید، این کار با بهبود خون‌رسانی به اندام در کاهش شدت عفونت و بهبود سریعتر بسیار کمک کننده است، همچنین در صورتی که بیمار به دلیل شدت بالای زخم، کاندید برای قطع عضو باشد، بدین طریق میتوان سطح قطع عضو را تغییر داد تا کمترین میزان قطع اندام حاصل شود.

مراجعه به پزشک

در مطلب بالا به بررسی روش های درمان زخم پای دیابتی و اهمیت درمان سریع این زخم ها پرداختیم. دانستیم که بیماری دیابت در صورت کنترل نشدن ممکن است موجب زخم های متعدد در نواحی مختلف بدن و خصوصاً پا می شود. این زخم ها در صورت درمان نشدن ممکن است باعث عفونت کل پا شود که پزشکان برای جلوگیری از عفونت بیشتر مجبور به قطع پا می شوند.
به همین دلیل کسانی که دارای زخم پای دیابتی هستند می توانند از طریق روش های جراحی و غیر جراحی برای درمان زخم پای دیابتی اقدام کنند. دکتر ابراهیم حاجی زاده فوق تخصص قلب و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی یکی از پزشکان حاذق و با تجربه است که درمان زخم پای دیابتی در تهران را به روش های جراحی و غیر جراحی درمان می کند. شما می توانید با مراجعه حضوری به مطب دکتر ابراهیم حاجی زاده جهت درمان زخم های دیابتی در ناحیه پا اقدام کنید.

درمان زخم پای دیابتی در تهران توسط دکتر ابراهیم حاجی زاده

تماس با مطب دکتر ابراهیم حاجی زاده

نشانی: تهران – بالاتر از میرداماد – خیابان منظر نژاد – پلاک ۵۳ – واحد ۹ – کلینیک قلب دکتر ضربان

شماره موبایل برای تماس و واتساپ : ۰۹۳۹۳۳۳۳۱۶۷ – ۰۲۱۴۹۲۲۹۱۱۲

سایت دکتر ابراهیم حاجی زاده: https://drhajizade.com

پیج اینستاگرام دکتر ابراهیم حاجی زاده: https://www.instagram.com/dr.ebrahimhajizadeh

خانه پزشکان

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها