رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587194

انزوای صنعت خودرو در زیست بوم نوآوری/ صنعتی که بر چرخ دانش نمی چرخد

ساعت24-رئیس مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: صنعت خودروسازی نه تنها دانش محور نیست بلکه حاضر به دانش محور شدن هم نیست.

خبر
html>

علی نیکبخت، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت و گو با فارس بیان کرد: در حال حاضر چند پروژه با صنایع بزرگ در دست اجرا داریم. این هلدینگ های صنعتی در زمینه های مختلف از انرژی و اقتصاد گرفته تا سلامت و ساختمان سازی فعالیت می کنند. با این حال در صنعت خودرو تقریبا هیچ فعالیت نداشته ایم چراکه صنعت خودروی کشور دانش محور نیست.

وی اظهار کرد: برخی صنایع دانش محور هستند و مایه اقتدار و افتخار کشور به شمار می روند، مانند صنایع نظامی. این صنایع تمام دانش مورد نیاز خود را توسعه داده و برای رفع مشکلات و توسعه فناوری به سراغ دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان می آیند. با این حال برخی صنایع مانند خودروسازی نه تنها دانش محور نیستند بلکه حاضر به دانش محور شدن هم نیستند. دراقع چنین صنایعی تمایلی به همکاری با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ندارند.

نیکبخت افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر با صنعت خودروسازی ارتباط دارد اما تاکنون هیچ بازخورد موثر یا مثبتی با آنها نداشته است. حوزه فعالیت پارک جامع بوده و شرکت ها در حوزه های متنوعی کار می کنند. وقتی تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در یک حوزه زیاد باشد، یعنی بازار مناسبی در این حوزه ها در کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها