رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 587243

میلگرد ساده چیست؟ با کاربردهای این مقطع فولادی آشنا شوید

ساعت24-میلگردها، مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان هستند که احتمالا هرکسی حداقل یکبار در عمرش نام آن را شنیده باشد. این محصولات، وظیفه جبران مقاومت کششی را در ساختمان ایفا می‌کنند، به این دلیل که بتن به صورت خالی بسیار شکننده و غیرقابل انعطاف است و ممکن است تحت فشار بار سنگین ساختمان در هم شکسته و فروبریزد.

html>

بیشتر میلگردهای مصرفی در صنعت ساخت و ساز، از نوع آجدار هستند، اما نوع دیگری از این مقطع فولادی با نام میلگرد ساده یا نرم یا A1 نیز در بازار وجود دارد که مصارفی به غیر از مصرف ساخت و سازی نیز دارد. این محصول، هم از نظر ظاهری و هم از نظر ویژگی های کاربردی و عملکردی با انواع دیگر میلگرد متفاوت است و می‌تواند در ساخت و تولید محصولات فولادی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه خرید میلگرد ساده، با وجود بسترهای مجازی مانند سایت آهن اسپات، بسیار آسان شده است؛ زیرا بدون مراجعه حضوری و صرف زمان و هزینه اضافی، می‌توانید به راحتی قیمت ها را مشاهده کرده و در جهت خرید محصول مورد نظر خود، اقدام کنید.

ویژگی‌های ظاهری میلگرد ساده

همانگونه که از نام این محصول مشخص است، ظاهر آن ساده و بدون هیچگونه اضافاتی طراحی شده‌است، سطح مقطع محصول گرد است و شکل نهایی آن حالت استوانه‌ای با طول دلخواه دارد. این نوع میلگرد با نام بدون آج یا نرم نیز شناخته می‌شود، زیرا بدنه آن کاملا صاف و صیقلی است و خاصیت انعطاف پذیری نسبتا بالایی نیز دارد. میلگردهای ساده، به دلیل اینکه روی سطحشان برآمدگی ندارند، جوش‌پذیری بسیار بالایی داشته و می‌توانند برای ساخت محصولات مختلف استفاده شوند.

این محصول در دسته محصولات فولادی نرم قرار می‌گیرد، زیرا کشش زیادی دارد. جنس این نوع میلگرد از فولاد A1 است که بسیار صاف بوده و استقامت آن در برابر نیروی کششی و همچنین مقاومت تسلیم آن، به ترتیب ۳۶۰۰ و ۲۴۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است.

میلگرد ساده می‌تواند به صورت تک شاخه‌ای یا کلاف به فروش برسد؛ سایز میلگردهای کلاف شده از ۵.۵ الی ۱۶ متغیر است، در حالت شاخه‌ای این بازه بین ۸ تا ۴۰ تغییر می‌کند. در هر صورت قیمت تمام شده محصول را وزن کلی آن تعیین می‌کند زیرا عنصری ثابت است و در میلگردهای مختلف با سایز یکسان، فرقی ندارد؛ به عنوان مثال وزن یک شاخه ۶ متری، حدود ۳۷۰۰ کیلو گرم است و برای محاسبه قیمت تمام میلگردهای ساده سایز ۶، همین مقدار در قیمت روز ضرب می‌شود.

انواع میلگرد ساده در آهن اسپات

کاربردهای میلگرد ساده

میلگرد ساده، در زمره پرکاربردترین انواع میلگرد قرار می‌گیرد، زیرا مصارفی فراتر از کاربردهای ساخت‌وسازی دارد. میلگرد A1 به راحتی خم می‌شود و برش می‌خورد، همچنین داشتن بدنه صاف و صیقلی، باعث می‌شود خاصیت جوش پذیری محصول بالاتر از انواع آجدار باشد.

از میلگرد ساده، برای آرماتوربندی یا ساخت رابیتس در ساختمان استفاده می‌شود؛ این موضوع به دلیل مقاومت کششی بالای محصول است که شکنندگی آن را تا حد زیادی پایین آورده و به مقاومت بیشتر محصول کمک می‌کند.

از سویی این محصول در صنعت آهنگری مصارف متنوع دیگری نیز دارد. از این محصول برای اتصال تیرها، صفحات و ستون‌ها، ساخت اسکله بتن آرمه، تولید سیم مفتول و الکترود جوش بهره می‌برند. همچنین، از میلگرد ساده انواع دیگری مانند میلگرد زیگراگ به وجود می‌آید. ماده اولیه بسیاری از میخ ها و پیچ‌های بزرگ و کوچک، همین نوع میلگرد است و در نهایت، برای تولید سیم مفتول هم می‌توان از این فرآورده فولادی استفاده کرد.

استعلام قیمت میلگرد ساده

نوسان بازار آهن و فولاد تحت تاثیر شرایط مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، باعث نگرانی فعالان این حوزه شده است. با این سرعت تغییر در بهای محصولات، اگر بخواهید برای هربار استعلام قیمت میلگرد ساده یا هر محصول فولادی دیگری به بازارهای حضوری آهن مراجعه کنید، مقدار زیادی از وقت و هزینه شما هدر خواهد رفت. از سویی، با این اوصاف هرگز امکان استعلام قیمت لحظه ای را نخواهید داشت، زیرا امکان مراجعه به بازار در تمام ساعات روز فراهم نیست.

به همین دلیل لازم است ابتدا اطلاعاتی درباره نحوه قیمت گذاری میلگرد ساده به دست آورید و سپس از بسترهای مطمئن و در دسترس مانند آهن اسپات، جویای قیمت به روز و لحظه ای شوید.

دانستن این نکته ضروری است که قیمت تیرآهن (ahanspot.com/cat/beam/) ، انواع میلگرد و سایر مقاطع فولادی تحت تاثیر وزن آن است، بنابراین باید وزن و سایز محصول مورد نیاز خود را به دقت بدانید، جداول وزنی در سایت Ahanspot در این راستا کمک کننده و مفید خواهند بود.

خرید میلگرد ساده از آهن اسپات

خرید میلگرد ساده از آهن اسپات

به دلیل ارزش محصولات فولادی در حالت عمده و تاثیر آن‌ها در قیمت تمام شده پروژه، باید پیش از اقدام به خرید نیاز سنجی دقیقی انجام شود تا از خرید محصول غیرمرتبط و غیر لازم جلوگیری گردد.

برای شناخت بهتر نیاز به میلگرد ساده در پروژه، خواص فیزیکی و شیمیایی و همچنین کاربردهای آن را به دقت مطالعه نموده و سپس اقدام به خرید کنید. آهن اسپات با داشتن جداول وزنی انواع میلگرد (ahanspot.com/cat/round-bar/) ، خریدی آسان و به صرفه را برایتان رقم خواهد زد.

در مواردی می‌توانید به خرید میلگرد ساده دست دوم هم فکر کنید، میلگردهایی که قبلا در ساختمان‌ها استفاده شده اند و یا از پروژه های تمام شده اضافی مانده اند، انتخاب مناسبی برای مصارف معمولی و غیر زیرساختی هستند.

اگرچه ممکن است میلگرد دست دوم استحکام کافی نداشته باشد، اما می‌تواند گاهی برای ساخت قطعات کاربردی دیگر استفاده شود. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که خرید ارزان در ابتدای پروژه لزوما به معنای سوددهی بیشتر نیست، عمر محصول و سازه شما با میلگردها و قطعات فولادی با کیفیت بالاتر می‌رود و در نتیجه، سود بلند مدت بهتری خواهید داشت.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها