رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587245

واشنگتن: خواستار عضویت هرچه سریع‌تر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم

ساعت24-سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی نشست خبری درباره مسائل مختلفی از جمله عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، بازداشت جنگجویان آمریکایی در اوکراین توسط روسیه و ترور خبرنگار شهید شبکه الجزیره صحبت کرد.

html>

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمایل واشنگتن به انجام شدن هرچه سریعتر عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد.

پرایس شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری گفت آمریکا هیچ جدول زمانی مشخصی برای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تعیین نکرده اما می‌خواهد این فرایند به‌سرعت انجام شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی همچنین تصریح کرد که واشنگتن بخشی از مذاکرات جاری بین فنلاند، سوئد و ترکیه برای حل اختلافات موجود نیست، اما از بحث گسترده درباره این موضوع حمایت می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی حول هشدارهای روسیه درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو نیز گفت: «تعهد ما به ناتو و بند پنجم آن محکم است و هرگونه حمله به یکی از اعضای آن به منزله حمله به کل ائتلاف است».

پرایس در ادامه به ماجرای بازداشت دو جنگجوی این کشور توسط روسیه در اوکراین پرداخته و اظهار داشت:‌ «ما در تلاش هستیم تا درباره آمریکایی‌هایی که ممکن است در بازداشت روسیه یا عوامل آن باشند اطلاعات بیشتری کسب کنیم».

وی با بیان اینکه مقامات روسیه هیچ اطلاعاتی در مورد آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین به واشنگتن ارائه نکرده‌اند، افزود: «ما به شدت با موضع کرملین مبنی بر اینکه کنوانسیون ژنو شامل آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین نمی‌شود، مخالفیم».

پیش از این، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز شامگاه سه‌شنبه نسبت به احتمال اعدام آمریکایی‌های بازداشت‌شده توسط روسیه ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار مجدد درخواست خود از رژیم موقت صهیونیستی برای تحقیقات درباره ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید شبکه الجزیره تاکید کرد: «ما به دنبال تحقیقات جامع و بی‌طرفانه در مورد قتل شیرین ابوعاقله هستیم و انتظار پاسخگویی کامل از سوی مسئولین را داریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس اضافه کرد: «ما در ارتباط نزدیک با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در رابطه با تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله هستیم».

وی همچنین گفت که آمریکا متعهد به بازگشایی کنسولگری خود برای فلسطینی‌ها در بخش قدیمی قدس اشغالی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها