رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587273

اخرین وضعیت سلامتی زائران ایرانی درباره کرونا، وبا و آبله

ساعت24-رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارائه بیش از ۲ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی حج ۱۴۰۱ خبر داد، گفت: تا کنون خبری از بیماری کرونا، وبا و آبله میمون در میان زائران ایرانی نیست.

html>

به نقل از جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی در خصوص خدمت رسانی به زائران در حج سال ۱۴۰۱، گفت: همه داروهای مورد نیاز حج امسال را به عربستان ارسال کردیم. البته سرم و شربت را به دلیل وزن بسیار بالا و هزینه‌هایی که دارد، از عربستان تهیه می‌کنیم اما سایر داروها از ایران ارسال شده و وارد عربستان شده است. در حال حاضر منتظر هستیم که اقدامات اداری و گمرکی آن‌ها انجام شده و ترخیص شوند.

وی افزود: باتوجه به اینکه به تدریج حجاج اعزام شده‌اند، تاکنون از بخشی از داروهایی که به صورت تدریجی ارسال کردیم، استفاده شده و بخشی را هم از طریق سیستم سعودی در محل خریداری کردیم تا بار اصلی‌ دارو ارسال شود و بتوانیم خدمات را ارائه کنیم.

مرعشی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در حوزه دارو و تجهیزات مشکلی نداشتیم، گفت: تقریبا خدمات مورد نیاز در اختیار زائران قرار گرفته است. خبر خوش هم این است که فعلا بیماری خاصی در میان زائران مشاهده نشده و مراجعات عمدتا سرپایی و اولیه بوده است. در بین حجاج ایرانی هیچ بیمار مبتلا به کرونا یا مورد آبله میمون نداشتیم و گزارش نشده است و در مجموع زائران در سلامت کامل هستند.

تاکنون حدود یک هزارو ۳۴۴ ویزیت، ۴۶۰ مورد تزریقات و سرم تراپی، یک مورد گچ‌گیری، ارائه خدماتی مانند کنترل فشار خون و پانسمان نیز صورت گرفته و در مجموع حدود ۲ هزار خدمت به حجاج در مدینه منوره ارائه شده است. در عین حال یک مورد هم انتقال بیمار به بیمارستان سعودی داشتیم که یکی از حجاج به دلیل مشکل قلبی و برای دریافت خدمات بهتر و بیشتر به بیمارستان سعودی منتقل شد. زیرا ما در مدینه در حد درمانگاهی ارائه خدمات می دهیم و برای خدمات بیشتر در صورت لزوم به بیمارستان‌های سعودی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه درباره وضعیت شیوع وبا با توجه به فصل گرما نیز گفت: مورد وبا تاکنون در بین حجاج ایرانی مشاهده نشده است.

‌ هم اکنون ۱۸ هزار و ۶۵۴ زائر و نیروی عوامل در عربستان استقرار دارند. امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع از طریق ۱۸ فرودگاه پروازی در نقاط مختلف کشور راهی سرزمین وحی خواهند شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها