رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587367

کاخ سفید: چین حجم نفت خریداری شده از روسیه را پنهان میکند

ساعت 24 - سخنگوی شورای اقتصادی دولت آمریکا اظهار داشت که چین و هند ممکن است بیش از آنچه ایالات متحده می‌داند از روسیه نفت خریداری کنند.به گزارش اسپوتنیک، سیسیلیا رز، سخنگوی شورای اقتصادی دولت آمریکا، اظهار داشت: چین و هند ممکن است بیش از آنچه ایالات متحده می‌داند از روسیه نفت خریداری کنند.

html>

وی در مصاحبه با بلومبرگ تصریح کرد: اکنون، به ویژه، بازارهای نفت نسبتاً بی ثبات هستند. من شنیده‌ام که بخشی از دلیل این امر این است که چین و هند در واقع بیشتر از آنچه ما فکر می‌کنیم از روسیه نفت می‌خرند.رز همپنین از کاهش قیمت نفت استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که مصرف کنندگان در پمپ بنزین‌ها این موضوع را احساس کنند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده انتظار دارد پس از لغو محدودیت های سخت کووید در چین، تقاضای جهانی نفت افزایش یابد. پیش از این رویترز گزارش داده بود که خرید زغال سنگ روسیه از 27 می تا 15 ژوئن شش برابر و واردات نفت از روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 برابر شده است. به گفته این آژانس خبری، چین نیز به نوبه خود واردات نفت از روسیه را در ماه می 55 درصد به صورت سالانه و حدود یک چهارم نسبت به ماه آوریل افزایش داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها