رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587523

معاون پارلمانی رئیسی : انتظارات نمایندگان در حد امکانات کشور نیست / چهره علمی داریم ، از نمایندگان برای حضور در وزارت کار استفاده نمی کنیم

ساعت24-حسینی گفت: نمایندگان ، غالباً می‌گویند ما در حمایت از دولت سوال می‌کنیم تا اگر اشکال و ایرادای وجود داشته باشد، برطرف شود

html>

محمد حسینی ، درباره این‌که این روزها مطرح می‌شود بین دولت و مجلس اختلافاتی وجود دارد و بیان کردن استیضاح برخی از وزرا از سوی نمایندگان هم به دلیل وجود همین اختلافات است و عنوان می‌شود نمایندگان نمی‌خواهند هزینه‌ای درخصوص اقدامات دولت بدهند، گفت: اگر نمایندگان سوال می‌کنند یا استیضاح امضا می‌کنند این‌طور نیست که همگی به نوعی تقابل با دولت داشته باشند. غالباً می‌گویند ما در حمایت از دولت سوال می‌کنیم تا اگر اشکال و ایرادای وجود داشته باشد، برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: غالب نمایندگان مجلس از شخص رئیس‌جمهور و از دولت که یک شخصیت پرکار، پویا و پرتلاش است و اقدامات اساسی را شروع کرده است، راضی هستند و حمایت می‌کنند اما گاهی اوقات انتظاراتی دارند که در حد امکانات کشور نیست؛ یعنی اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در ۸ سال دولت‌های قبل متوقف شده همه این‌ها را می‌خواهند راه‌اندازی کنند؛ در صورتی که دولت به هر حال محدودیت‌هایی دارد. تا حدودی در سفرهای استانی، شهرستانی و منطقه‌ای کارهای خاصی می‌توان انجام داد. امروز بسیاری از پروژه‌هایی که در حال حاضر ناتمام مانده‌اند نیاز به زمان دارند اما برخی‌ها اصرار دارند در حوزه انتخابیه‌شان کاری انجام شود که از این جهت گاهی به نوعی اختلاف تلقی می‌شود.

وی با بیان این‌که دولت بیشترین تعامل را با نمایندگان داشته است، عنوان کرد: به رئیس‌جمهور -بعد از اینکه مجامع استانی با نمایندگان داشتند- گفتم، گاهی اوقات نمایندگان به صورت تک تک پیشنهادات و حرف‌هایی دارند که می‌خواهند بازگو کنند ایشان گفتند هماهنگ کنید به صورت فردی اگر نماینده‌ای مطلبی داشت، بیاید و مطرح کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: به شخصه هنگامی که در مجلس هستم اگر نمایندگان کاری داشته باشند، نامه‌ و پیغامی بخواهند به دست رئیس‌جمهور برسانند، بلافاصله به ایشان منتقل می‌کنم. به طور مثال یکشنبه جلسه‌ای داشتیم موارد را به آقای رئیس‌جمهور منتقل کردم و یا در نشست هیئت دولت موارد متعدد را که در جلسه با نمایندگان مطرح می‌شود، به رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه منتقل می‌کنم. قطعا اگر نمایندگان حرف و پیشنهادی داشته باشند، ما استقبال می‌کنیم.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند نمایندگان به وظیفه نمایندگی‌شان بپردازند که کمتر از وزارت نیست اما این روزها مطرح می‌شود برخی از آنان قصد ورود به دولت را دارند نظر دولت در این خصوص چیست، گفت: بنای دولت بر این بوده که از نمایندگان در دولت حضور نداشته باشند یا اگر هستند استثنا باشد.

وی یادآور شد: آقای ساداتی‌نژاد و خاندوزی و یک نفر دیگر را که در دولت داشتیم، استثنا بودند. بنا نیست ما از نمایندگان استفاده کنیم؛ چراکه مردم به آنها رای دادند و انتظار دارند در حوزه‌های انتخابیه خودشان کارها را پیش ببرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر یک ضرورت و مصلحت خاصی اقتضا کرد، شاید از نمایندگان استفاده کنیم اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد چنین ضرورتی وجود داشته باشد، چراکه افراد متعددی برای حضور در وزارتخانه داریم. آقای زاهدی‌وفا که امروز به عنوان سرپرست معرفی شده‌اند از چهره‌های علمی کشور هستند و سابقه اجرایی در سطح معاون وزیر و معاونت معاون اول دارند و امثال ایشان و افرادی هستند که نخواهیم نمایندگان را وارد این مسئله کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها