رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587531

دادستان کل کشور: اینکه بگوییم چه تعداد ساختمان در حال ریزش هستند، باعث التهاب در جامعه میشود

ساعت24-دادستان کل کشور توضیحاتی درباره‌ انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن و آخرین بررسی‌ها از پرونده متروپل ارائه داد.

html>

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه صحن امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره زمان انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن اظهارداشت: انتشار این اسامی اقدام درستی نیست چون اینکه بگوییم چه تعداد ساختمان در حال ریزش هستند، باعث التهاب در جامعه می‌شود انتشار هر خبری به مصلحت نیست.

وی افزود: شفاف سازی اتفاق خوبی است اما در شهر تهران مسائلی وجود دارد که مسوولان باید بدانند و پیگیری کنند. مهم این است که مسوولان بی تفاوت نباشند و مطالبات را دنبال کنند.

دادستان کل کشور گفت: باید حقوق مردم را محترم بشماریم اما نباید در بیان مسائل به صورتی عمل شود که توقعاتی از سوی مردم ایجاد شود و مسوولان نتوانند آن را برآورده کنند. این باعث می شود نتوانیم تمام مطالبات را تأمین کنیم چون قطعا این شرایط وجود ندارد که تمام مطالبات تأمین شود.

وی افزود: رسانه‌ها باید فرهنگسازی کرده و این تفهیم را انجام دهند که این چنین نیست که مسوولان بتوانند در زمان کوتاه، مطالبات آنها را به نتیجه برسانند.

منتظری با اشاره به پرونده حادثه متروپل اعلام کرد: در دادگستری خوزستان پرونده تخلفات در حال رسیدگی و در آستانه اتمام است اما در خصوص خسارات وارده و تلفات انسانی، بررسی‌ها در حال انجام است و پیگیری می کنیم که به حقوق افراد در این حادثه رسیدگی شود.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه حمل و نقل یکی از حقوق عامه است، تصریح کرد: با حساب سرانگشتی می توان دید که در مترو کار بسیار خوبی انجام شده و ببینید از کجا به کجا رسیده ایم. قطعا مشکلاتی وجود دارد اما متناسب با امکانات، باید مطالبات مطرح شود هرچند این مساله به این معنا نیست که مسئولان امر به دنبال رفع مشکلات نباشند.

وی با بیان اینکه تهران چندین زندان دارد، یادآور شد: زندان تهران در کرج است. زندان باید در استان تهران باشد چرا که از لحاظ تردد و مشکلات حقوقی با مسائلی روبه رو هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها