رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587541

آخرین وضعیت پروازهای حج اعلام شد

ساعت24-مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تا شب گذشته ۱۸ هزار و ۴۵۰ زائر ایرانی به خانه خدا اعزام شدند.

html>

غلامرضا رستمیان اظهار کرد: تا ساعات پایانی شب گذشته (شنبه چهارم تیر ماه) ۱۴ روز از آغاز عملیات پرواز حجاج گذشته است و در این ایام ۷۵ پرواز از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، زنجان و همدان انجام شد. با این تعداد پرواز ۱۸ هزار و ۴۵۰ مسافر با ۳۵۲ هزار و ۷۹۵ کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون محاسبه آمار پروازهای حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است، افزود: پروازهای حج در اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، شیراز، کرمان و زنجان تمام شده است و همه زائران این شهرها به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: پروازهای حج از مبداء یزد، گرگان، ساری، زاهدان، بیرجند و ارومیه باقی مانده‌اند که تا ۱۲ تیر ماه عملیات رفت این پروازها به پایان خواهد رسید.

رستمیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میانگین تاخیر پروازهای حج تا امروز چقدر بوده است؟ گفت: متوسط تاخیر این پروازها حدود ۸۰ دقیقه بوده است که به نسبت سال‌های گذشته این تاخیرها کاهش محسوسی داشته اما آرزوی ما این است که هر چه زودتر این پروازها انجام شود و اساسا هیچ تاخیری در آن‌ها اتفاق نیافتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها