رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587659

شبح مالیات بر سر بازار دلار

ساعت 24 - دولت رییسی در حوزه اقتصاد آیا از یک جای خاصی مثلا اتاق فکر معاون اول اقتصادی یا از محل تراوش های ذهنی معاون اقتصادی یا از ساختمان باب همایون وبه دستهای وزیر جوان اقتصاد اداره می شود؟آیا این همه تناقض دررفتار اقتصادی دولت ونیز اداره جزیره ای اقتصاد از سر عمد است یا از سر ناتوانی دولت در سیاستگذاری منسجم اقتصادی ؟ اگر شق اول درست باشد و یک مرکز پنهان برنامه های وزارتخانه ها را هماهنگ می گند باید هشدار داد این تناقض ها اقتصاد به بیراهه می برند .

دلارر
html>

نازه ترین تصمیم دولت که در قالب نوشته ای بر سردرب ورودی صرافی ها خود نمایی می کند این خبرا می دهد قرار است از هر دادو ستد ارزی 9 درصد مالیات بر ارزش افزئده گرزفتنه شود. با توجه به اینکه این داستان از ناحیه افزایش درآمد است رد پای سازمان مالیاتی ونیز وزارات اقتصاد را می توان در پشت این تصمیم دید. کارشناسان باوردارند این اطلاعیه اگراجرایی شود ویا با شتاب معقول از سوی سازمان مالیاتی تکذیب نشود احتمال اوج گیری تازه ترخ تبدیل دلار به پول ایران افزایش می یابد. این درحالی است با گذشت چند روز از اعلام اخبار مثبت برجامی، ریزش قیمتها در بازار ارز ادامه دارد. در معاملات روز گذشته بازار دلار یک پله دیگر افتاد و به کانال قیمتی 30 هزار تومانی رسید. .

حالا پرسش این است که آیا بانک مرکزی از این اطلاعیه خبر دراد و آیا دادو ستدهای پیشین نیز مشمول مالیات می شوند؟ آنکه چه کسی متولی دریافت این مالیات است؟ این مالیات قرار است از چه کسانی دریافت شود؟ و هدف از دریافت چنین مالیاتی چیست؟ پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی هشدار داده قرار است از کسانی که با سوداگری بازار ارز را به منفعت خودشان آرایش می دهند و ارزها را از بازار شفاغف دورکرده و اقدام به خرید و فروش غیرمجاز ارز خارج از شبکه بانکی یا صرافی‌ها کرده باشند، در اجرای ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب بر درآمد می‌شوند».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها