رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587660

ترس بازارها از رکورد شکنی طلای سیاه/ نفت ۱۳۵ دلاری خواهد شد؟

ساعت24-فارس به نقل از تاس نوشت: موسسه IHS مارکت پیش بینی کرد که به خاطر کمبود عرضه نفت به بازار جهانی در نیمه دوم سال جاری شاهد رسیدن قیمت به ۱۳۵ دلار در هر بشکه خواهیم بود.

html>

موسسه IHS مارکت که بخشی از موسسه رتبه‌بندی S&P گلوبال به شمار می‌رود که اعلام کرده که به خاطر کمبود عرضه نفت در بازار جهانی در نیمه دوم امسال احتمالا قیمت به ۱۳۵ دلار در هر بشکه بالا خواهد رفت.

در شرایط کنونی هر بشکه نفت برنت با قیمت ۱۱۰ دلار خرید و فروش می‌شود. با این حال کارشناسان IHS معتقدند در سه ماهه سوم امسال قیمت تا ۱۳۶.۳ دلار افزایش خواهد یافت.

این موسسه در گزارش خود آورده به طور کلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ قیمت نفت حول رقم ۱۳۵ دلار در هر بشکه خواهد بود و متوسط قیمت برای سال جاری ۱۲۲ دلار پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس ارزیابی‌های این موسسه دلیل بالا رفتن قیمت کمبود عرضه به بازار است. کاهش تولید نفت روسیه به خاطر تحریم‌ها، موضوعات مرتبط به برجام در کنار پایین آمدن ظرفیت آزاد تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس از جمله عواملی هستند که از سوی کارشناسان موسسه IHS مارکت به عنوان دلایل رشد قیمت نفت عنوان شده‌اند.

بر اساس ارزیابی‌های این موسسه بین‌المللی در ابتدای ۶ ماهه نخست امسال حجم ظرفیت آزاد تولید نفت کشورهای عضو گروه اوپک پلاس در مجموع ۲.۷ میلیون بشکه بود که تا پایان امسال به ۱.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و فقط عربستان و امارات امکان افزایش تولید خواهند داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها