رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587662

جزئیات مصوبه مجلس درباره تاسیس سازمان پدافند غیرعامل / اعضای کمیته دائمی چه کسانی خواهند بود؟

ساعت24-فارس نوشت : جزئیات طرح تاسیس سازمان پدافند غیرعامل که کلیات آن از سوی نمایندگان مجلس تصویب شده، منتشر شد.

html>

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تاسیس سازمان پدافند غیرعامل را تهیه و تدوین کرده اند؛ کلیات این طرح یکشنبه (۵ تیر) در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

متن این طرح در ادامه آمده است:

ماده واحده- درراستای تحقق تدابیر مقام معظم فرماندهی کل قوا و در اجرای سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل کشور و به منظور ارتقای بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری و افزایش تاب آوری ملی در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم در برابر انواع تهدیدات نظامی، زیست فناوری و سلاح های نامتعارف نظیر هسته ای، میکروبی، زیستی، شیمیایی و سایبری(رایانیکی) دشمن «سازمان پدافند غیرعامل» در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل می گردد.

تبصره ۱- سازمان پدافند غیرعامل دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل بوده و بر اساس قوانین و مقررات نیروهای مسلح و سایر قوانین موضوعه کشور اداره می گردد.

تبصره ۲-«کمیته دائمی پدافند غیرعامل» به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در سطح ملی و قلمرو جمهوری اسلامی ایران با اعضای ذیل تشکیل می گردد:

۱- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح (رئیس)


۲- وزیر کشور


۳- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح


۴- وزیر نفت


۵- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات


۶- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

۷- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی


۸- دادستان کل کشور


۹- معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح


۱۰- رئیس سازمان بسیج مستضعفین


۱۱- رئیس سازمان پدافند غیرعامل(دبیر)

تبصره ۳- مصوبات کمیته با تأیید رئیس کمیته و ابلاغ رئیس جمهور برای تمامی دستگاه های کشوری و لشکری لازم الاجراء است. نحوه ابلاغ مصوبات و وظایف کمیته دائمی در اساسنامه تعیین می گردد.

تبصره ۴- دولت مکلف است هزینه اجرای طرح های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرائی را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند.

تبصره ۵- طرح های پدافند غیرعامل بخش غیردولتی(عمومی و خصوصی) تحت نظارت سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه و اجراء می شود و هزینه های آن با تأیید سازمان مذکور به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد.

تبصره ۶- اساسنامه سازمان توسط ستاد کل نیروهای مسلح و با همکاری وزارتخانه های «کشور» و « دفاع و پشتیبیانی نیروهای مسلح » و سازمان برنامه و بودجه حداکثر ظرف مدت سه ماه تهیه می شود و به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا می رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها