رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587694

کدام مناطق کشور درگیر گرد و خاک هستند؟

ساعت24-رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور از ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده خبر داد.

html>

صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا شنبه (۷ تا ۱۱ تیرماه) در برخی نواحی شمال شرق، شرق و مرکز وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه (۸ تا ۱۰ تیرماه) در بخش‌هایی از شرق به‌ویژه در منطقه زابل توفان شن و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید اففی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده با انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این نواحی غبار آلود خواهند بود،اظهارکرد: این شرایط جمعه و شنبه برای نواحی شمال غرب دور از انتظار نیست و طی این مدت برای بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور ماندگاری هوای گرم قابل پیش‌بینی است.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود همچنین از چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ تیرماه) صاف و وزش باد،‌ در بعد از ظهر کمی ابری با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۹ تیرماه) صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۷ و ۸ تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها