رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587747

نامه ۲۰۲ نماینده به رئیسی + متن نامه

ساعت24-منبیان نوشت : عضو هیات رئیسه مجلس از نامه ۲۰۲ نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور خبر داد.

html>

متن نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

باید محبوبترین کارها در نزد تو اموری باشند که در حق با میانه روی موافقت تر و در عدالت عام تر و گسترده و با رضایت رعیت هماهنگ تر است، چرا که خشم عامه مردم خشنودی خواص بی اثر می سازد. پایه دین و جمعیت مسلمین و ذخیره دفاع در برابر دشمنان تنها عامه امتند. بنابراین باید گوش تو با آنها و میل تو با آنها باشد. (بخش هایی از نامه حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

مساله عدم دسترسی به پزشک و دندانپزشک در بسیاری از نقاط کشور به یک معضل اساسی برای مردم تبدیل شده است. وضعیت در خدمات دندانپزشکی چنان بغرنج است که مردم شهرهای بزرگ و حتی پایتخت نیز در دسترسی به دندانپزشک و خدمات درمانی دندانپزشکی دچار مشکلات بسیار جدی از جمله صف های انتظار طولانی و هزینه های بالای درمان هستند.

جناب آقای رئیس جمهور، با وجود اختلافات موجود بر سر نسبت دندانپزشک به جمعیت، متاسفانه تمام سناریوهای مطرح شده از سوی نهادهای مختلف نشان دهنده کمبود شدید نسبت دندانپزشک به جمعیت کشور در مقایسه با سرانه سال ۲۰۱۸ کشورهای منطقه و کشورهای پیشرو در نظام سلامت است.

از طرفی با توجه به وسعت بالای جغرافیایی بسیاری از استان‌های کشور در صورتی که دسترسی مردم به دندانپزشک در شهر محل سکونت فراهم نباشد لازم است تا صدها کیلومتر را برای دسترسی به خدمات درمانی طی کنند. متاسفانه آمار سازمان نظام پزشکی نشان می دهد سرانه پزشک نسبت به وسعت جغرافیایی در تمام استان های کشور به جز تهران، در شرایط بحرانی قرار دارد.

جناب آقای دکتر رئیسی، اینکه متولیان صنفی دندانپزشکی با هرگونه افزایش ظرفیت دندانپزشکی مخالفت کنند قابل پیش بینی است، اما در این میان جای تعجب است که مسئولین وزارت بهداشت که می بایست تمام تلاش خود را برای اصلاح وضعیت به نفع مردم به کار گیرند با نهادهای صنفی دندانپزشکی همصدا شده و بدون ارائه برنامه ای به مخالفت با مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی می پردازند. در حالی که آمار پذیرش دندانپزشکی در سال های اخیر نشان دهنده وجود امکانات برای افزایش حداقل ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش است، مردم و نمایندگان آنها از مسئولین دولتی که صفت مردمی و انقلابی را به یدک می کشد انتظار دارند که نه تنها ظ رفیت پیشین را محقق کنند، بلکه برای رفع نیاز مردم هیچ محدودیتی را بر خود نپذیرند، نه اینکه مانند مسئولین پیشین که بانی وضع موجود درمان دهان و دندان مردم هستند بهانه تراشی کنند.

همانطور که مستحضرید ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور در اقدامی بجا و قابل تقدیر افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی به صورت پلکانی را مصوب نموده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام انقلابی ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور، حمایت خود را از این اقدام ابراز می داریم و از حضرتعالی می خواهیم منافع مردم را در اولویت تصمیم گیری های خود قرار داده و مطابق با برنامه ارائه شده در سند تحول دولت مردمی در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی نسبت به اجرای مصوبه، توجهات ویژه خود را مبذول فرمایید.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها