رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587802

بازار سهام آسیا سقوط کرد

ساعت24-ترس از رکود اقتصادی ناشی از افزایش شدید نرخ بهره با هدف مبارزه با تورم فزاینده، بازارهای آسیایی را در روز چهارشنبه دچار رکود کرد و افت شدید وال استریت را دنبال کردند.

html>

به نقل از استاک، فروش هنگفت، بیش از یک هفته‌ افزایش در سرتاسر جهان رخ داد که ناشی از این امید بود که هرگونه نشانه‌ای از انقباض می‌تواند به بانک‌های مرکزی فرصت دهد تا سرعت انقباض پولی خود را کاهش دهند.

فروش روز چهارشنبه پس از آن اتفاق افتاد که سه شاخص اصلی نیویورک در واکنش به داده‌هایی که نشان‌دهنده اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی و محرک اصلی اقتصاد برتر جهان هستند به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته سقوط کرد.

این سقوط تا حدی ناشی از احساس تداوم تورم بود که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان مطمئن نیستند که تلاش‌های تهاجمی فدرال رزرو برای مهار تورم موثر باشد.

خبر غافلگیرکننده چین برای کاهش دوره قرنطینه برای مسافران ورودی عملکرد بازار را تحت الشعاع قرار داد و امیدها را برای آرامش بیشتر ایجاد کرد که می‌تواند به اقتصاد غول پیکر این کشور امکان بهبود سریعتر را بدهد.

در تجارت اولیه آسیا، هنگ کنگ، توکیو، شانگهای، سیدنی، سئول، تایپه، جاکارتا و ولینگتون همگی کاهش یافتند.

مقامات ارشد فدرال‌رزرو روز سه‌شنبه تلاش کردند تا شانس رکود اقتصادی را کم‌اهمیت جلوه دهند و روسای فدرال رزرو در سانفرانسیسکو و نیویورک گفتند که امیدوارند به موفقیت دست یابند.

قیمت نفت کاهش یافت، اگرچه پس از افزایش قیمت در روزهای اخیر به دلیل انتظارات مبنی بر ادامه افزایش تقاضا علیرغم صحبت‌های رکودی و عرضه به دلیل ممنوعیت واردات از روسیه همچنان بالا باقی می‌ماند.

در حالی که رهبران گروه هفت توافق کردند که به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای کاهش درآمدهای کرملین روی سقف قیمت نفت روسیه کار کنند، ناظران هشدار دادند که احتمالا تاثیر زیادی بر قیمت‌ها نخواهد داشت.

کریگ ارلام در اواندا گفت: «کاهش سیاست چین برای مقابله با کووید صفر به نفت کمک کرد تا به سومین روز افزایشی پس از اصلاح مناسب در هفته‌های اخیر برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها