رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587966

دنبال توافقی هستیم که ۱۰۰ درصد در راستای منافع ملی ایران باشد

html>

خبرگزاری رویترز در گزارشی با مطرح کردن دیدگاه چند مقام ایرانی، به آخرین تحولات مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و چشم‌انداز آن پرداخت.خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم برجامی میان آمریکا و ایران که به تازگی در قطر برگزار شد، آورده است: مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن در قطر درباره حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، روز چهارشنبه بدون پیشرفت به پایان رسید. ایران عزم آمریکا را زیر سوال برده است. اما دو مقام رسمی و یک سیاستمدار ایرانی با اشاره به این که سختی مذاکرات موجب دل‌سردی ایران نخواهد شد، گفتند، ایران به دنبال دیپلماسی است.

رویترز در ادامه بدون اشاره به نام این افراد نوشت: یک مقام ایرانی در این باره گفت، منطقه در حال تغییر است، اتحادها در حال تغییرند. اسراییل به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی است و آمریکایی‌ها از این تحولات حمایت می‌کنند.به گزارش ایسنا، ن خبرگزاری در ادامه به نقل از این مقام ایرانی نوشت: این‌ موارد تهدیدهایی جدی هستند که باید خنثی‌ شوند. دشمنان ما دعا می‌کنند که مذاکرات هسته‌ای پایان بیابند. اما این اتفاق نخواهد افتاد.رویترز نوشت: یک مقام ایرانی دیگر می‌گوید، «پیام نشست دوحه[مذاکرات غیرمستقیم برجامی در قطر] به کشورهای حاشیه خلیج فارس ساده بود؛ برخلاف ادعای اسراییل، ایران به دیپلماسی به عنوان راهکاری برای تمامی مسائل، از مسائل هسته‌ای گرفته تا منطقه‌ای و فراتر از آن، باور دارد.

این خبرگزاری همچنین نوشت: دومین مقام ایرانی‌ای که به دیدگاه او اشاره شد، همچنین می‌گوید، «ما هیچ عجله‌ای نداریم. جمهوری اسلامی با توافق یا بدون آن دوام خواهد آورد. برنامه هسته‌ای ما هر روز پیشرفت می‌کند. گذر زمان به نفع ماست. ولی ما توافقی می‌خواهیم که ۱۰۰ درصد در راستای منافع ملی ما باشد. ما یک توافق خوب می‌خواهیم.»به گزارش ایسنا، مذاکرات دو روزه ایران و آمریکا با هماهنگی انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات که به طور غیر مستقیم در دوحه انجام شده، پایان یافت و طرف‌ها به رایزنی‌ها طبق روال گذشته ادامه خواهند داد.مورا در این باره در صفحه توییترش نوشته بود: دو روز مذاکرات نزدیک در دوحه بر سر برجام داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده نسبت به حصول آن امیدوار بودند، به دست نیامده است. ما به کار با ضرورت بیشتر برای بازگرداندن ثبات منطقه‌ای و توافق کلیدی عدم اشاعه هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی با همتای قطری‌اش درباره مذاکرات ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت می باشد. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: تاکید می کنم که ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است. امیرعبداللهیان در ادامه اظهار داشت: مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها