رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587981

مخالفان "سلام فرمانده" مهملات زیادی بافتند/ حتی آن را مخالف حقوق کودکان معرفی کردند

ساعت24-کیهان در مطلبی که به سرود "سلام فرمانده" اختصاص دارد نوشت:دشمن از چه چیزی دیوانه‌وار عصبانی است؟ او کدام امید خود را بر باد رفته می‌بیند؟ مگر جز این است که «سلام فرمانده»، گل معطر مهدویت را در باغچه وجود کودکان و نوجوانان رویانیده و ذکر آن مهربانِ غایب از نظر را بر لب‌هایشان جاری ساخته است؟

html>

دشمن تمام سرمایه و توان خود را در این متمرکز کرده‌ است که نسل‌های آینده ایران به جنگ با آرمان‌های پدران خود برخیزند و عصیانگرانه به انقلاب و ارزش‌های آن پشت پا زنند. اما اینک که کودکان ما چنین با احساس و شور و شعور و با چشمانی اشکبار سرود سلام فرمانده را می‌خوانند، دشمنان خرمن امید خود را سوخته می‌بینند و در خشم‌اند. «‌قُلْ مُوتُوا بِغَیظِکُم؛ بگو از این عصبانیت بمیرید.» (آل عمران ۱۱۹)


کسانی در داخل و خارج، ژست روانشناسانه به خود گرفتند و مضمون شعر این سرود را برای گروه سنی کودکان مناسب ندانستند. آنان در این مسیر قلم‌فرسایی‌ها کردند و چه مهملاتی که نبافتند. برخی دیگر نیز با واژه‌سازی‌های عجیب و غریب مانند «سوءاستفاده از حقوق کودک» یا «سرباز- کودک‌سازی»! به مقابله با این حرکت خجسته برخاستند. در پاسخ‌، ابتدا باید گفت این اعتراضات از جنس همان ایراداتی است که در مناسبت‌های دینی و مذهبی نسبت به دادن نذری‌، سفرهای زیارتی و ذبح گوسفند در عید قربان مطرح می‌کنند و فاقد هر گونه ارزش است.
از سویی پاسخ چنین ایراداتی پیش از این در تشییع پیکر سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز داده شده است. هنوز از یاد نبرده‌ایم که چطور کودکان و نوجوانان ما در شهادت سردار می‌گریستند و دم از انتقام می‌زدند. مخالفان، در برابر ابراز احساسات کودکان ما در آن فراز تاریخی که حرکتی کاملا خودجوش و برآمده از اراده ملت بود چه پاسخی دارند؟ اما بسیار بجاست که رسانه‌های معاند به آمار کودک‌آزاری و سوءاستفاده جنسی از کودکان در غرب نگاهی بیندازند تا شرمسارتر شوند و دم فرو بندند.


این سرود مصداقی بالا از تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است. یعنی با گذشت چهل سال مشاهده می‌کنیم‌، ‌اندک‌اندک ظرفیت‌های نوینی از انقلاب اسلامی به منصه ظهور می‌رسد که پیش از آن هرگز فکرش را نکرده بودیم. این حقیقت کجا و توهم دشمن کودن کجا که پنداشته بود ملت چهلمین سالگرد انقلاب خود را جشن نخواهد گرفت. با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد هنوز استعدادهای عظیم دیگر انقلاب در راه است که مایه روشنی چشم مؤمنان و حق‌پرستان خواهد شد.
و سرانجام باید اذعان داشت این حرکت‌، یقینا با عنایت حضرت حجت بن الحسن ارواحنا فداه توأم بوده که اینچنین جهانی و فراگیر شده است. با این امید که چنین فعالیت‌هایی، گامی در راه آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرتش باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها