رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 588013

اعتراضات در شهرهای لیبی/ معترضان مقر پارلمان طبرق را به آتش کشیدند

ساعت24-شهروندان لیبیایی در شهرهای مختلف این کشور تظاهراتی را در مخالفت با مزدوران و گروه‌های مسلح و وضعیت معیشتی موجود برگزار کردند.

html>

به گزارش الحدث، شهروندان لیبیایی معترض به مقر پارلمان شهر طبرق واقع در شرق این کشور یورش برده و اعتراض خود را نسبت به وخامت اوضاع معیشتی و بحران سیاسی اعلام کردند. این تظاهرات در ادامه به پایتخت لیبی و تعدادی از شهرهای اصلی این کشور کشیده شد.

معترضان پس از یورش به درهای اصلی مقر پارلمان لیبی در شهر طبرق نسبت به تداوم وخامت اوضاع معیشتی اعتراض کردند و خواستار انحلال بخش‌های سیاسی کنونی و برگزاری فوری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور شدند.

براساس ویدیوهای منتشر شده، ده‌ها معترض پس از یورش به دروازه‌های اصلی دفاتر مهم پارلمان طبرق اقدام به آتش زدن و از بین بردن اسناد رسمی کرده و بر عزم خود برای تخریب مقر پارلمان تاکید کردند.

همزمان با این تظاهرات، اعتراضات مشابهی در "طرابلس" و شهر "مصراته" در محکومیت تداوم وخامت اوضاع معیشتی و سیاسی موجود برگزار شد و معترضان خواستار برگزاری انتخابات شدند.

در شهر "الزاویه" نیز تظاهراتی برگزار شد و معترضان نسبت به اوضاع معیشتی اعتراض کردند.

این تظاهرات به دلیل بحران برق در فصل تابستان و همزمان با افزایش درجه حرارت و به رغم وعده‌های دولت برای حل این بحران، افزایش یافته است.

تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری، به عنوان بخشی از روند صلح پس از آتش‌بس در جنگ داخلی لیبی در سال ۲۰۲۰ که برای دسامبر ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، در آخرین لحظه به دلیل اختلاف بر سر چارچوب قانون انتخابات شکست خورد.

جناح‌های رقیب لیبی از آن زمان بر سر چگونگی ادامه روند سیاسی و اینکه چه کسی تا زمان انتخابات بر کشور حکومت خواهد کرد، با هم اختلاف داشتند. پارلمان شرق لیبی (طبرق) در ماه دسامبر اعلام کرد که دولت عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر منقضی شده است و نقشه راه جدیدی را اعلام کرد و فتحی پاشاغا را به جای او منصوب کرد. اما الدبیبه این اقدام پارلمان را رد و از واگذاری قدرت خودداری کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها