رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 588041

روایت همسر رئیسی از بدترین دوره برای زنان جهان

ساعت24-جمیله علم الهدی با تاکید بر اینکه با توجه به فساد و فحشا و بی بندوباری، هیچ دوره تاریخی برای زنان در سراسر جهان بدتر از دوره فعلی نبوده است، افزود: ما به عنوان کشور اسلامی و خانواده شهدا به عنوان پیشروان معنویت در این زمینه وظیفه بزرگی دارند.

html>

جمعی از خانواده‌ها و همسران شهدا جمعه ۱۰ تیرماه، همزمان با اول ذی‌الحجه مصادف با سالگرد ازدواج حضرت امیرالمومنین علی «علیه‌السلام» و حضرت زهرا «سلام‌الله علیها»، با جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهور دیدار کردند.

در این نشست، همسران شهدای هسته‌ای، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و تیپ فاطمیون، ناجا، سلامت، امنیت، دیپلمات‌ها، حادثه منا و عرفه و همسران شهید طهرانی مقدم و فخری‌زاده حضور داشتند که در محفلی صمیمی به معرفی شهیدان خود پرداختند و برخی از همسران شهدا نیز دغدغه‌های خود را در زمینه عفاف و حجاب مطرح و بر آمادگی و مهیا بودن ظرفیت فرهنگی خانواده شهدا در زمینه‌های فرهنگی تاکید کردند.

در این دیدار، جمیله علم‌الهدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی در جمع همسران شهدا ضمن عرض تبریک این ایام اظهار داشت: جایگاه همسران شهدا در کشورمان بسیار والاست.

علم‌الهدی با بیان اینکه ازدواج آسمانی که با وصلت نورانی حضرت علی و حضرت زهرا آغاز شود، امتداد آن نیز ازدواج‌هایی است که به شهادت همسران ختم شده است، تصریح کرد: محشور شدن و همنشینی با یک شهید در دوران حیات او و همسر شهید بودن یک افتخار بسیار بزرگ است.

موضع گیری همسر رئیسی درباره تحریم ها در نشست تخصصی دانشگاهی

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، همسر شهید بودن را به معنای همتایی با شهدا توصیف کرد و افزود: زوجیت مساله بسیار پیچیده‌ای است که در قرآن بر آن تاکید و دراین باره صحبت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر خلاف پسران نوجوان ما، دختران نوجوان در عرصه فرهنگی از الگوی کمتری برخوردار هستند که این به دلیل مناعت همسران شهداست که از خود و فداکاری‌های‌شان تعریف نکرده‌اند، گفت: این درحالی که همسر شهید بودن بسیار مهم است و باید از لذت‌های معنوی این مسیر گفته شود تا افراد بیشتری با این راه آشنا شوند.

علم‌الهدی در ادامه با تاکید بر اینکه مساله زنان هنوز در کشور ما به خوبی تعریف نشده است، ادامه داد: نه فقط در داخل بلکه حتی افرادی که خارج از ایران هم زندگی می‌کنند و به فرهنگ مقاومت پایبندند هم نیاز به آشنایی با سبک و سیره همسران شهدا دارند.

همسر رئیس جمهور بر همین اساس تاکید کرد: در این زمینه حتی لازم است یک انجمن بین‌المللی با محوریت همسران شهدا راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به فساد و فحشا و بی بندوباری، هیچ دوره تاریخی برای زنان در سراسر جهان بدتر از دوره فعلی نبوده است، افزود: ما به عنوان کشور اسلامی و خانواده شهدا به عنوان پیشروان معنویت در این زمینه وظیفه بزرگی دارند.

علم‌الهدی همچنین با اشاره به منظومه فکری حضرت امام (ره) و الگوی سوم زنان که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: بنابراین مباحث حوزه زنان در بعد شخصی، خانواده و اجتماع به خوبی مورد توجه بوده است اما در بعد معنویت کمتر به مساله زنان پرداخت شده است که لازم است دراین باره به صورت مسنجم و هدفمند کار شود.

وی ضمن تقدیر از انتخاب دقیق و خودآگاهی عالی همسران شهدا و مجاهدت برای وفاداری و پایداری در راه انتخاب‌شان، گفت: این نعمت جای شکر و سپاس ویژه‌ای از محضر خداوند دارد.

همچنین به مناسبت جشن ازدواج آسمانی امام علی و حضرت زهرا، همسر رئیس‌جمهور با صدور پیامی از همسران شهدا و جانبازان و مجاهدت آنها در این مسیر تقدیر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«هم و ازواجهم فی ظلال علی الارائک متکئون لهم فیها فاکهه و لهم مایدعون سلام قولا من رب الرحیم»

سوره یس۵۵-۵۸
سلام و ادب و احترام متواضعانه به پیشگاه همسران محترم شهدا و جانبازان
سپاس پروردگار جهان را که به دختران این سرزمین افتخار همسری با مجاهدان راه خود را بخشید؛ چه نیکوکهکشان زیبای ازدواج‌های آسمانی با مجاهدات شما در این عصر گسترش یافته است.
انشاالله تا ابد از پاداش همنشینی و مرافقت با شهدا و صالحان و انبیا برخوردار بمانید.
جمیله سادات علم الهدی
همسر رئیس جمهور ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها