رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 588077

سفر معاون اجتماعی قوه قضاییه به روسیه

ساعت 24 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه همایش بین‌المللی حقوقی «سن‌پترزبورگ» با وزرای دادگستری روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

html>

اصغر جهانگیر که به منظور شرکت در دهمین همایش حقوقی بین‌المللی سنت پترزبورگ به روسیه سفر کرده است عصر جمعه با «کنستانتین چویچنکو»، وزیر دادگستری فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار موضوعات مربوط به همکاری دو کشور در چارچوب توافق‌های طرفین شامل مقابله با جرائم سایبری، دیجیتالی کردن اسناد به منظور افزایش سرعت فرآیندها و ارتقای همکاری در پرونده‌های حقوقی مدنی، تجاری و کیفری بررسی شد.به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، کنستانتین چویچنکو عنوان کرد که وزارت دادگستری روسیه تجارب حقوقی خوبی در همکاری‌های حقوقی با ایران دارد و در حوزه معاضدت به شهروندان، همواره همکاری‌های خوبی داشته‌ایم.وی افزود: در عین حال در حوزه معاضدت در امور کیفری و برای انعقاد پروتکل موافقتنامه حوزه جرایم سایبری در حال کار دوجانبه هستیم.جهانگیر در این دیدار ضمن تمایل به استفاد از تجارب ده ساله برگزاری این همایش در روسیه عنوان کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه همکاری‌ها و روابط در همه حوزه‌ها به ویژه همکاری‌های قضایی هستیم.

معاون پیشگیری افزود: سیاست‌های ظالمانه آمریکا با موضوعاتی نظیر تحریم کشورهای مستقل به‌شدت فراگیر شده ‌است؛ ما این تحریم‌های چهل‌ساله را تجربه کرده‌ایم و راه‌هایی برای تبدیل این تهدیدها به فرصت پیدا کرده‌ایم. انتقال این تجارب می‌تواند کمک شایانی به ما و شما کند. ما هم مانند شما تلاش می‌کنیم با سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایی و تمامیت‌خواهی آمریکا مبارزه کنیم. می‌خواهیم با استفاده ابزاری آمریکا از ابزارهایِ حقوقی مانند حقوق‌بشر و تروریسم مبارزه کنیم و اجازه ندهیم افکار عمومی را فریب دهند.

وی تشریح کرد: برای این کار چند سیاست در نظر گرفته‌ایم؛ جرم‌زدایی از قوانین از طریق اصلاح قوانین و مقررات، کیفرزدایی از جرایم یعنی سبک‌تر کردن مجازات‌ها هم از طریق اصلاح قوانین و هم از طریق باز گذاشتن دست قضات برای در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین حبس.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: آمریکا وقتی نتوانست از روش‌های سخت‌افزاری ایران را شکست دهد تلاش کرد از ابزارهای قانونی مانند حقوق‌بشر و تروریسم برای منزوی کردن ما استفاده کند اما این فشارها و تحریم‌ها باعث شد ما در داخل کشور با کمبودهایی مواجه شویم که این کمبودها منجر به فساد می‌شود که ما برای مقابله با این شرایط به‌سرعت نسبت‌به اصلاح قوانین، فرایندها و سیستم‌ها اقدام کردیم.در ادامه این دیدار وزیر دادگستری قزاقستان اظهار کرد: قزاقستان در ده سال اخیر به‌دنبال اصلاحات عمیق در حوزه‌های انتظامی و قضایی، عملکرد دادگستری و مبارزه با جرائم بوده‌ است.

وی افزود: با وجود تفاوت‌ها در نظام قضایی دو کشور قطعا نقاط مشترک برای تولید داریم. دیدار با مقامات قضایی قرقیزستان اصغر جهانگیر در دیدار پایانی خود با وزیر دادگستری قرقیزستان گفت: با شناساندن حقوق‌بشر آمریکایی و این‌که ناقضان واقعی حقوق‌بشر خود این‌ها هستند و همچنین با همکاری قضایی دو طرف می‌توانیم با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا مقابله کنیم. باید زمینه‌های مبارزه با جرائم تروریستی دولتی توسط آمریکا مانند ترور سردار حاج‌قاسم سلیمانی در عراق درحالی‌که میهمان رسمی دولت عراق بود و همچنین توسط اسرائیل که در دنیا انجام می‌شود با همکاری متقابل تقویت کنیم.وزیر دادگستری قرقیزستان در این دیدار گفت: در طول سال‌های گذشته به‌خوبی می‌دانیم ایران از استقلال خودش دفاع کرده ‌است. ما به این تلاش برای حفظ استقلال احترام می‌گذاریم.دهمین همایش «حقوقی بین‌المللی سن‌پترزبورگ» به‌منظور گفتگوی بین‌المللی بهینه‌سازی علم حقوق در جهت منافع بشر و جامعه و همچنین توسعه فرهنگی معاصر حقوق و تنظیم حوزه اجتماعی و اقتصادی در شرایط تغییرات اجتماعی با میزبانی روسیه در شهر سن‌پترزبورگ از ۸ تا ۱۰ تیرماه برگزار شد.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به عنوان رئیس هیئت ایرانی در آغاز این همایش بین‌المللی نظر و دیدگاه‌های کشورمان را در خصوص تحولات حقوقی در ایران و ابعاد بین‌المللی آن تشریح کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها