رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 588078

دلار در مسیر افزایش قیمت

ساعت 24 - سخنان آرامبخش از سوی بانک مرکزی ونیز برخی مدیران اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی ونیز کوشش رسانه های هوادار دولت برای اینکه بازار دلار را آرام نشان داده و تبعیت قیمت دلار از تحولات سیاست خارجی و برجام را جداسازند تا شاید قیمت دلار آمریکا دربازار نوسان نداشته باشد بی اثر شده است. بازار ارز راه خود را می رود و احساس کمبود عرضه در آینده نسبت به تقاضا ،دادوستد دلار دربازار ارز را متقاعد می کند قیمت های بالاتر عادی انگاشته واقدام به خرید و فروش کنند.

دلار
html>

با آنکه اعلام خبر ازسرگیری مذاکرات در روزهای گذشته موجب عقب نشینی دلار به کانال قیمتی 30 هزار تومانی شده بود، اما انتشار اخبار ناخوشایند از سوی طرفین مذاکره کننده و ناکام ماندن چانه زنی ها از همان ابتدای کار بازگشت دلار به کانال قیمتی 32 هزار تومانی را ممکن کرد. سایه تردید در حالی بر بازار ارز سایه افکنده که مذاکره کنندگان اروپایی از عدم موفقیت مذاکرات خبر می دهند حال آنکه طرفین ایرانی اعلام می کنند که ناکامی های اولیه در شروع مذاکرات به معنای پایان چانه زنی ها نیست. اما به نظر می رسد بازار ارز بیش از هرچیز از اخبار منفی مذاکرات تاثیر می پذیرد و آماده جهش می شود. هرچند به نظر می رسد کانال قیمتی 32 هزار تومانی سطح مقاومت بازار در شرایط فعلی باشد اما چنانچه مذاکرات آنطور که گفته می شود به بن بست بخورد و گره مشکلات اقتصادی کشور باز نشود امکان کشف کانال های جدید قیمتی برای دلار نیز وجود خواهد داشت.

گزارش رسانه ها نشان می دهد قیمت هردلار آمریکا در بازار ارز امروز دوباره در مسیر صعود افتاده دلاراسکناس با اندکی افزایش قیمت توانست نیمه کانال 32 هزار تومان را پشت سربگذارد. . گزارش هردلار اسکناس آمریکایی امروز با قیمت 32 هزار و 650 تومانی در بازار داد وستد شده و مسیر آتی آن مبهم است. می شود و مشخص نیست که در ادامه روز دلار چه نرخ هایی را به خود ببیند. اما فعالان وتحلیل گران بازار ارز آزاد می گویند شک نباید کرد واکنش بازار دلار به اخبار ناخوشایند دوحه قطر در روند صعودی شدن قیمت دلار نقش داشته است. دیپلمات ‌های اروپایی و مقام ‌های سابق آمریکایی گفته‌ اند واشنگتن احتمالا تحریم‌ های جدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

است.

قیمت دلار در صرافی ها نیزامروز روند فزاینده داشته و دلار در صرافی ها افزایش قیمت معادل ۲۵۰ تومان را نسبت به معاملات روز پنجشنبه تجربه کرد. کانون صرافان در معاملات صبح قیمت دلار را ۲۸ هزار و ۳۱۱ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۶۲۴ تومان برای فروش قیمت گذاری کرد. این کانون روز پنجشنبه دلار را ۲۸ هزار و ۴۸ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۳۲۷ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده بود که در معاملات دیروز افزایش حدود ۲۵۰تومانی را ثبت کرد. همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۹تومان برای فروش و ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان برای خرید معامله شد که نسبت به قیمت روز پنج شنبه آن معادل ۲۷ هزار و ۷۱۱تومان برای فروش و ۲۷ هزار و ۴۳۶ تومان برای خرید تغییر چندانی نداشت.دلار نیماییهم در یک قدمی کانال قیمتی 26 هزار تومانی قرار ایستاده است و به نظر می رسد افزایش همزمان قیمت دلار بازار آزاد و دلار صرافی، نرخ توافقی صراف ها با صادرکنندگان نیز در مسیر رشد قرار گرفته و بازار نیمایی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها