رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 588293

آلمان پس از ۳۰ سال دچار کسری تجاری شد

ساعت 24 - آلمان در ماه مه و تحت فشار افزایش هزینه واردات نفت و گاز برای مهار بحران حاصل از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در بازار انرژی، برای نخستین بار از سال ۱۹۹۱ دچار کسری تجاری شد

html>

بر پایه اعلام اداره آمار فدرال آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا پس از آن دچار کسری تجاری ۱ میلیارد یورویی شد که ارزش واردات این کشور در مقایسه با ماه مه سال پیش ۲۷.۸ درصد افزایش یافت. البته واردات آلمان نسبت به آوریل گذشته تنها ۲.۷ درصد افزایش یافت.

در مقابل، صادرات آلمان برای سومین بار در پنج ماه گذشته، ۰.۵ درصد کاهش یافت، اما ارزش آن ۱۱.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش داشت.بر اساس این گزارش، آلمان طی ماه مه ۲۰۲۲ در مقابل واردات ۱۲۶.۷ میلیارد دلاری، ۱۲۵.۸ میلیارد دلار صادرات داشته است. اما این کشور، طی ماه آوریل ۲۰۲۲، مازاد تجاری ۳.۱ میلیارد یورویی را ثبت کرده بود.این گزارش همچنین حاکیست که صادرات آلمان به روسیه در ماه مه نسبت به آوریل ۲۹.۴ درصد، معادل ۱ میلیارد یورو افزایش یافته ولی در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۵۴.۶ درصد کاهش یافته است.واردات آلمان از روسیه نیز نسبت به ماه مه سال پیش ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها