رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 588418

با عوارض ارتودنسی نامرئی آشنا شوید (4 عارضه اصلی)

ساعت24-این روزها افرادی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند درباره شکل جدیدی از ارتودنسی که با نام ارتودنسی نامرئی شناخته می شود چیزهای زیادی می شنوند. در این روش از یک سری قالب های شفاف و بی رنگ که روی دندان ها قرار می گیرند استفاده می شود و دندان ها در مدت زمان کوتاهی مرتب می شوند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحات کاملی درباره این روش و بررسی مزایا و معایب آن است.

html>

این روزها افرادی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند درباره شکل جدیدی از ارتودنسی که با نام ارتودنسی نامرئی شناخته می شود چیزهای زیادی می شنوند. در این روش از یک سری قالب های شفاف و بی رنگ که روی دندان ها قرار می گیرند استفاده می شود و دندان ها در مدت زمان کوتاهی مرتب می شوند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحات کاملی درباره این روش و بررسی مزایا و معایب آن است.

با عوارض ارتودنسی نامرئی آشنا شوید (4 عارضه اصلی)

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب است؟

این روش معمولا برای افرادی مناسب است که دندان های نامرتبی دارند و دوست دارند ارتودنسی انجام دهند. با این حال آن ها تمایلی ندارند که کسی متوجه شود تحت درمان ارتودنسی هستند. این افراد مشخصا از سیم و براکت ارتودنسی بدشان می آیند و معمولا از اینکه توسط دیگران مورد تمسخر یا قضاوت قرار بگیرند حس بدی دارند. ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف بهترین گزینه درمان برای این افراد است.

ارتودنسی نامرئی چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

یک متخصص ارتودنسی معمولا برای نامرتبی های جزئی تا متوسط دندانی یا فکی رو به استفاده از پلاک های ارتودنسی شفاف می آورد. برخی از مشکلات جزئی تا متوسط که با این روش درمان می شوند عبارتند از:

· فاصله بین دندان ها

· کج بودن جزئی دندان ها

· اوربایت: جلو بودن دندان های فک بالا

· آندربایت: جلو بودن دندان های فک پایین

· کراس بایت خفیف: افتادن دندان های بالا پشت دندان های پایین

· اوپن بایت: فاصله بین دندان های بالا و پایین حین بسته بودن دهان در جلو

با عوارض ارتودنسی نامرئی آشنا شوید (4 عارضه اصلی)

مزایای ارتودنسی شفاف چیست؟

مرتب کردن دندان ها با کمک ارتودنسی شفاف مزایای زیادی برای کسانی که واقعا کاندید آن هستند دارد. ما سعی می کنیم تنها مهمترین مزایای آن را برایتان در این بخش توضیج دهیم:

کاملاً نامرئی هستند

ارتودنسی نامرئی به معنای واقعی کلمه نامرئی است. اگر از دور به لبخند شخصی که با این روش در صدد مرتب کردن دندان های خود است نگاه کنید اصلا متوجه قالب های او نمی شوید. جالب آنکه حتی از نزدیک و زمانی که روبروی او قرار دارید به زحمت می توانید این موضوع را تشخیص دهید. بنابراین واقعا نامرئی هستند.

مقرون به صرفه هستند

به طور کلی درمان های ارتودنسی هزینه بر هستند زیرا مدت زمان درمان طولانی دارند و با چالش های زیادی همراه اند. با این حال ارتودنسی نامرئی یک روش تقریبا مقرون به صرفه است. می توان انتظار داشت که هزینه ارتودنسی نامرئی نسبت به هزینه ارتودنسی ثابت مقداری کمتر باشد و در ارتودنسی حتی اگر 5 درصد هزینه برای شما کمتر شود سود کرده اید.

هیچ محدودیت خاصی ایجاد نمی کنند

ارتودنسی ثابت واقعا محدودیت ایجاد می کند. با وجود سیم و براکت هایی که از اول تا انتهای درمان به دندان های شما متصل هستند، ارتودنسی ثابت محدودیت های زیادی برای شما ایجاد می کند. شما نمی توانید خودتان ارتودنسی ثابت را بردارید زیرا به دندان ها متصل هستند.

مثلا اگر نیاز باشد برای یک مراسم که مدت هاست منتظرش بودید یک شب هیچ سیم و براکتی نداشته باشید امکانش میسر نیست اما شما می توانید هر زمان که نیاز بود قالب ارتودنسی نامرئی خود را بردارید و دوباره خودتان سرجایش قرار دهید این از بزرگترین مزایای ارتودنسی نامرئی است.

تمیز کردنشان آسان است

به راحتی هرچه تمام شما قالب ارتودنسی نامرئی خود را برمی دارید، آن را تمیز می کنید و دوباره سر جایش قرار می دهید. از آن مهمتر اینکه وقتی قالب را بر می دارید به راحتی و بدون هیچ مشکلی دندان هایتان را تمیز می کنید. این در حالیست که در ارتودنسی ثابت شما مجبورید مدت زمان زیادی را برای تمیز کردن سیم و براکت و دندان هایتان اختصاص دهید و بیشتر از افرادی که ارتودنسی شفاف انجام داده اند دچار بوی بد دهان می شوید.

باعث لک شدن یا تغییر رنگ دندان ها نمی شوند

ارتودنسی ثابت فلزی با براکت و سیم می تواند باعث ایجاد لکه روی دندان و درست زیرا براکت ها شود. حتی احتمال زرد شدن دندان ها با این روش زیاد است. با این حال یکی از مزایای ارتودنسی نامرئی این است که به هیچ عنوان باعث لک و تغییر رنگ دندان ها نمی شود.

طول دوره درمان با آن ها کوتاه است

به دلیل اینکه شدت مشکلاتی که این روش ارتودنسی درمان می کند جزئی تا متوسط است مدت زمان درمان آن نیز کمتر از روش های دیگر است. انتظار می رود حداقل در 4 ماه و حداکثر در یک سال دندان های شما با این روش مرتب شوند. این در حالی است که مدت زمان ارتودنسی با سایر روش های دیگر بیشتر از 1 سال است.

برای خانم های باردار مناسب هستند

خانم های باردار بهتر است که در زمانی که حامله هستند و تا بعد از شیردهی درمان ارتودنسی انجام ندهند. البته این فقط در خصوص ارتودنسی ثابت فلزی است و اگر یک مادر حامله اصرار به انجام ارتودنسی داشته باشد می تواند روش نامرئی با قالب ها را امتحان کند زیرا همانطور که گفته شد هیچ محدودیتی برایش ایجاد نمی شود.

با عوارض ارتودنسی نامرئی آشنا شوید (4 عارضه اصلی)

عوارض ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی شفاف بیشتر از آنکه عوارض یا جوانب منفی داشته باشد مزیت و برتری دارد. در حال حاظر این روش بسیار رو به رشد و مورد تقاضا است و هر روز به محبوبیت آن افزوده می شود بنابراین به نظر نمی رسد که عوارض یا نکات منفی خاصی داشته باشد. تنها جوانب منفی ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

· نامرتبی های شدید دندانی و فکی را نمی تواند درمان کند

· برای کودکان چندان مناسب نیست

· پلاک ها می توانند در دمای بالا شل شده و آسیب ببینند

· پلاک ها ممکن است شکننده باشند

· اگر شخص فراموش کاری هستید و ممکن است بعد ازخارج کردن پلاک ها آن ها را فراموش کنید سرجایشان بگذارید کاندید خوبی برای این روش نیستید

به جز ارتودنسی با پلاک شفاف سایر انواع ارتودنسی های نامرئی کدامند؟

به جز پلاک های شفاف ارتودنسی دستگاه های دیگری نیز وجود دارند که آن ها هم جزء ارتودنسی نامرئی قرار می گیرند. ارتودنسی لینگوال و سرامیکی این دو نوع ارتودنسی هستند که البته به اندازه پلاک های شفاف نامرئی و پرطرفدار نیستند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها