رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590727

نانسی و مات کردن شی جین پینگ تا اینجای کار

ساعت 24 -نبرد بی امان آمریکا با چین هنگامی شتاب گرفت که چینی ها دست آنها را گازگرفتند و به جای سپاس از بازار باز آمریکا در فروش کالا و خرید و قاچاق تازه ترین تکنولوژی خواستند زیر پای امریکا را خالی کنند و با کشورهای دشمن این کشور دوست شدند. چینی ها کره شمالی را به مثابه چماق بالای سر کره جنوبی و ژاپن نگه داشته اند و با کشاندن پای برخی از رهبران احزاب پاکستان به داد و ستدهای پرپول این کشوررا از آمریکا جدا کردند و با طرح جاده ابریشم جدید قصد دنیاخواری خود را آشکارکردند. در حالی که دونالد ترامپ در ظاهر با روسیه دوستی می کرد اما چین را زیر فشار قرارداد و حالا بایدن همان راه را می رود.

نانسی
html>

نانسی پلوسی دموکرات قدیمی امریکا بدون هراس از رجز خوانی های شی جین پینگ که می خواست با تهدید نظامی نگذارد رییس مجلس امریکا به تایوان برود این کاررا کرد و رهبر چین را تا اینجای کار مات کرده است . همزمان با ورود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد. پلوسی که بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که طی ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر مکرده است. او پس از ورود به این جزیره با رئیس جمهوری و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفتگو کرد. این سفر در حالی انجام شدکه پیش‌تر مقام‌های چینی هشدارهای شدیدالحنی در خصوص عواقب این سفر به طرف آمریکایی داده بودند. پکن می‌گوید واشنگتن تاوان این «اشتباه» خود را خواهد پرداخت. همزمان با حضور پلوسی، چند فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان به پرواز در آمدند. رسانه‌های دولتی چین خبر داده‌اند که ژی فنگ، معاون وزیر امور خارجه چین، سه‌شنبه شب نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین را فراخواند تا مراتب اعتراض شدید پکن نسبت به سفر نانسی پلوسی به تایوان را اعلام کنند.

به گزارش یورونیوز خانم پلوسی پس از ورود به تایپه با تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان دیدار و گفتگو کرد. خانم تسای در این دیدار از آنچه او «توجه و حمایت بی‌دریغ آمریکا» تایوان خواند تشکر کرد و افزود: «نانسی پلوسی رابطه طولانی و عمیقی با تایوان دارد و ما باید در این خصوص از او تشکر کنیم.» او همچنین پلوسی را «یکی از فداکارترین دوستان تایوان» نامید و ادامه داد: «تهاجم روسیه به اوکراین امنیت تنگه تایوان را هم به کانون توجهات جهانی تبدیل کرده است. تجاوزات به تایوان دموکراتیک، تاثیر گسترده‌ای بر امنیت کل اقیانوس هند و آرام خواهد گذاشت.» خانم تسای همچنین با اشاره به اینکه تایوان در مقابل فشارها عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: «ما قاطعانه از حاکمیت ملی خود دفاع خواهیم کرد و به خفظ خط دفاعی برای امنیت جهانی خود ادامه می‌دهیم.» پلوسی هم در این دیدار تاکید کرد که سفر او این پیام را منتقل می‌کند که واشنگتن تعهد خود به تایوان را رها نخواهد کرد و به دوستی پایدار دو طرف افتخار می‌کند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود: «اکنون، بیش از هر زمان دیگری، همبستگی آمریکا با تایوان اهمیت دارد و این پیامی است که ما امروز به اینجا می‌آوریم.»

خانم اینگ ون در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با پلوسی تاکید کرد که تایوان ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش می‌دهد و «خط دفاعی» برای دموکراسی‌ها در منطقه را حفظ می‌کند. پلوسی هم در پاسخ گفت که ایالات متحده و تایوان یک مشارکت پر رونق مبتنی بر ارزش‌های مشترک میان دو طرف ایجاد کرده‌اند و دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حمایت از تایوان متحد هستند.

کمی پیش از دیدار خانم پلوسی با رئیس جمهوری تایوان، ارتش جزیره اعلام کرد که سطح هوشیاری خود را افزایش داده است. مقام‌های ارتش تایوان اعلام کرده‌اند که برنامه‌هایی را برای تضمین امنیت و ثبات در اطراف جزیره به اجرا می‌گذارند که پاسخی به رزمایش نظامی سه روزه چین در این منطقه بوده است. خانم تسای از این رزمایش‌ها انتقاد کرده و گفته است که این اقدامات یک واکنش غیرضروری از سوی پکن است و تایوان متعهد به حفظ وضعیت موجود در سراسر تنگه تایوان است.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد که ارتش این کشور با «هر اقدامی که حاکمیت ارضی تایوان را نقض کند، مقابله خواهد کرد».پکن می‌گوید هواپیماها یا کشتی‌های خارجی نباید تا زمانی که رزمایش‌هایشان در حال انجام است وارد منطقه شوند. تایوان استدلال می‌کند که این ناقض مقررات بین‌المللی و قوانین تجارت جهانی و کشتیرانی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها