رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590912

دستگیری 16 پزشک قلابی فعال در فضای مجازی

ساعت 24 - حاجیان ،سخنگوی فراجا ه اشاره‌ای به فعالیت‌های پلیس فتا داشت و در این باره اظهار کرد: در خصوص اقدامات پلیس فتا شعاری داریم که "پلیس فتا همه جا هست" و به این شعار افتخار می‌کنیم. در حوزه اشراف بر فضای مجازی و مقابله با جرایم این حوزه توان بالایی داریم‌. میزان کشف ما در حوزه جرایم مجازی در 4 ماه نخست امسال 94 درصد جرم رخ داده است که در نوع خودش بی‌نظیر است و نسبت به سال قبل 12 درصد رشد دارد.

html>

وی با بیان اینکه از جمله دستگیری‌ها در حوزه پلیس فتا 16 پزشک قلابی به‌ویژه در حوزه عمل زیبایی هستند، گفت: در پیامک‌هایی که برای مردم ارسال می‌شود یا رویکرد ترغیب دارد و یا رویکرد تهدید. ترغیب اینکه شما را مجاب می‌کند که برنده شده‌اید و یا اعلام می‌کند که شکوائیه‌ای علیه شما در سامانه‌ها ثبت شده و لینک‌هایی ارسال می‌شود که لینک واقعی نیستند و بدافزار و پروکسی هستند و شما را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کند و با درخواست مبلغ ناچیز، مبلغ زیادی برداشت می‌شود. لینک‌های ارسالی با سرشماره شخصی‌ جعل است و شهروندان به این موضوع توجه کنند.وی ادامه داد: فعالیت‌های غیرمجاز و غیراخلاقی در فضای مجازی و گرفتن لایوهای غیراخلاقی در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام مصداق جرم است و جرم‌انگاری شده است، پلیس با راه‌اندازی دفتر پایش در فضای مجازی و گشت‌های مجازی آنها را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.حاجیان افزود: کسانی که علیه نهادها و یا پلیس که حتماً جعلی است کلیپ‌هایی را توسعه می‌دهند بدانند که اقدام آنها تبعات روانی در کاهش احساسات امنیت دارد و باعث افزایش نرخ جرم در کشور خواهد شد. این رفتار مصداق جرم و تشویش اذهان عمومی است، این افراد شناسایی خواهند شد و به مراجع قضائی دلالت خواهند شد.

پلیس به سامانه خانه‌های خالی دسترسی ندارد

حاجیان همچنین درباره قانون مالیات خانه‌های خالی گفت: پلیس موظف شده خدمات خود را با استفاده از اطلاعات سامانه اسناد و املاک کشور انجام دهد. یکی از اشکالات این است که ارگان‌ها در خصوص خانه‌های خالی جزیره‌ای عمل می‌کنند. پلیس باید به سامانه مشاوران املاک دسترسی داشته باشد که تا الان امکان آن فراهم نشده است. برای دسترسی به سامانه‌ها قانونگذار بایستی اختیارات را اعطا کند تا پیشگیری از جرم انجام شود. اگر پلیس به سامانه مشاوران املاک دسترسی داشته باشد در بحث پیشگیری از سرقت می‌توانیم خدماتی داشته باشیم.وی تأکید کرد: در خصوص قانون مالیات خانه‌های خالی آمادگی داریم که وظایف خود را انجام دهیم. پلیس ضابط قانون است و وظیفه او نظارت بر قانون را دارد و خودش هم مجری قانون است. اما دسترسی به سامانه اسناد و املاک کشور را ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها