رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590940

راهنمای کامل و جامع خرید تخته وایت برد

ساعت24-تخته وایت برد یکی از وسایلی است که نه تنها در آموزش بلکه در زندگی بسیاری از افراد کاربردهای زیادی دارد. در این مطلب سعی داریم نکات کامل و جامعی را برای خرید تخته وایت برد برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید. برای خرید تخته وایت برد باید به ماده اولیه ای که در ساخته تخته استفاده شده، دقت کنید زیرا هر کدام از این ماده ها خواص متفاوتی دارند. در بخش ها دیگر بعد از معرفی تخته وایت برد، به معرفی مواد سازنده تخته وایت برد می پردازیم.

image-20220806094552-3.jpeg
html>

تخته وایت برد یکی از وسایلی است که نه تنها در آموزش بلکه در زندگی بسیاری از افراد کاربردهای زیادی دارد. در این مطلب سعی داریم نکات کامل و جامعی را برای خرید تخته وایت برد برای شما بیان کنیم پس با ما همراه باشید. برای خرید تخته وایت برد باید به ماده اولیه ای که در ساخته تخته استفاده شده، دقت کنید زیرا هر کدام از این ماده ها خواص متفاوتی دارند. در بخش ها دیگر بعد از معرفی تخته وایت برد، به معرفی مواد سازنده تخته وایت برد می پردازیم.

تخته وایت برد

تخته وایت برد چیست؟

در سال های گذشته آموزشگاه ها و مدارس سراسر جهان برای اینکه بتوانند از طریق نوشتن کلمات آموزش های خود را به دانش آموزان و دانشجویان انتقال دهند از تخته سیاه ها کمک می گرفتند و نکات آموزشی خود را با استفاده از انواع گچ ها رنگی بر روی تخته سیاه می نوشتند و برای پاک کردن این نوشته ها از تخته پاک کن بهره می بردند. ولی با توجه به اینکه استفاده از این تخته ها معضلاتی مانند آلرژی داشتن افراد به گرد گچ ها و... به همراه داشت، تخته هایی با مدل های جدیدتر از تخته سیاه ها وارد بازار شده و در آموزشگاه ها و مدارس جای گرفتند. این تخته ها تخته سفید یا وایت برد نام دارند که در دهه 1990 میلادی استفاده از آنها در سراسر جهان گسترش یافت. تخته های وایت برد نوشتن بر روی آنها بسیار آسان تر و راحت تر است و معضلاتی نظیر کثیفی و گردوخاک ناشی از استفاده از گچ ها را به همراه ندارند. انواع تخته های وایت برد موجود در بازار هیچ گونه حساسیتی برای ریه اشخاصی که از آنها استفاده می کنند، ندارند. به طور کلی دو ماده اصلی که وایت برده از آنها ساخته می شوند، ملامین و استیل هستند که هر کدام از آنها با توجه به ویژگی هایی که دارند برای مکان هایی مناسب هستند. در ادامه این دو نوع وایت برد را با هم مقایسه می کنیم.

تخته های ملامینی و استیل

تخته های ملامینی این در مکان هایی مثل کافه تریا به عنوان یک منو کافی شاپ از آن استفاده می کنند یا در یک مکان ورزشی برای یک تیم در اتاق برای برنامه ریزی به صورت تاکتیکی، با استفاده از تخته وایت برد یک برنامه ریزی مدرن و بروز را داشت. جنس این نوع تخته ملامین از پلاستیک است و دارای سطح شفاف راحت نویس برای نوشتن هست پس می شود گفت هیچ جای نگرانی برای نوشتن و پاک کردن نیست و می توان با ماژیک هر مقداری که می خواهید بنویسید و پاک کنید. در هر صورت هرچه استفاده بیشتری از تخته ملامینی داشته باشید سطح تخته به مرور رو به فرسایش می کند و این عمل ممکن است در سطح تخته اثر سایه های نوشته های روی تخته دیده شود. چنانچه شما استفاده بیشتری از تخته دارید تخته های استیل را به شما معرفی می کنیم. کسانی که با تخته زیاد سروکار دارند این نوع بهترین گزینه است. ولی می شود گفت قیمت این نوع تخته استیل گران تر از تخته های ملامینی است. به دلیل اینکه دوام و طول عمر بالاتری نسبت با تخته ملامینی دارند. این تخته های وایت برد سطحشان به آسانی سطح تخته خراش نمی افتد و چون سطح آنها تخلخل ندارد، تمیز کردنشان راحت تر است.

انواع جنس تخته وایت برد و ویژگی های آن ها

همان طور که متوجه شدید تخته وایت بردهای موجود در بازار عمدا از جنس های ملامین و استیل شناخته می شوند که هر کدام با توجه به ویژگی های خود برای استفاده در مکان های مختلف مناسب هستند. اما به جز این دو جنس، تخته های وایت برد از جنس های زیادی ساخته می شوند که در ادامه این قسمت به معرفی هر یک از آنها و بررسی ویژگی هایشان می پردازیم.

· وایت بردهای فولاد پورسلین

این نوع وایت برد از فولاد پورسلین ساخته شده است و برای افرادی مناسب است که با این نوع وایت برد بیشتر سرو کاردارند. این محصول به دلیل اینکه استحکام بالایی دارد بهترین گزینه برای خرید وایت برد است. وایت برد فولاد پورسلین با اینکه از نظر کیفیت و دوام عملکرد خوبی دارند اما در بازار از قیمت مناسبی برخوردارند. در این نوع وایت بردها احتمال ساییده شدن سطح رویه تخته و باقی ماندن لکه ها بر روی آن بسیار کمتر از مدل های دیگر است. همچنین به دلیل اینکه وایت برد فولاد پورسلین جنس زمینه آن فلزی است دارای قابلیت چسباندن اشیای مغناطیسی به سطح تخته است.

· تخته وایت برد استیل

تخته های وایت برد استیل را در قسمت قبل کمی توضیح دادیم و در این قسمت توضیح آن را کامل تر بیان می کنیم. سطح تخته های وایت برد استیل رنگ شده است و یک سطح براق و صاف دارد. داشتن سطح براق این تخته باعث شده رنگ ماژیک کاملا واضح و مشخص باشد و بتوان آن را به راحتی پاک کرد. سطح تخته های وایت برد استیل دارای خاصیت مغناطیسی است که می توان از این خاصیت استفاده کرد و با استفاده از آهنربا یادداشت ها را بر روی تخته نصب کرد. این نوع تخته ها برای استفاده طولانی مدت و منظم مناسب است.

· تخته وایت برد ملامین

همان طور که متوجه شدید تخته هایی که از جنس ملامین ساخته شده اند یکی از بهترین انواع تخته وایت بردهای موجود در بازار به حساب می آیند. این نوع تخته وایت بردها نحوه ساخت آن به این صورت است که یک ورقه رزین ابتدا روی یک قطعه چوب قرار می گیرد که این لایه چوبی می تواند از انواعی از ام دی اف ها یا حتی تخته خورده های شکسته نیز تشکیل شده باشد. این نوع تخته وایت بردها به دلیل اینکه یک لایه رزین در ساختار آنها استفاده شده، جزء باکیفیت ترین تخته وایت بردهای موجود در بازار به شمار می آیند. تخته وایت بردهای ملامینی موجود در بازار در دو حالت موجود هستند. حالت اول از نوع باکیفیت بوده که می توان مدت زیادی بدون اینکه لکه های نوشتنی های ماژیک بر روی آنها ایجاد شود، از آنها استفاده کرد. حالت دوم تخته هایی هستند که از مواد نامرغوب تولید شده و بعد از این که مدت اندکی مورد استفاده قرار گیرند دیگر سفیدی حالت قبل را نداشته و به طور مرتب با استفاده از دستمال مرطوب باید آن را تمیز کرد تا بتوان آن را تمیز کرد. این نوع ارزان قیمت بوده و برای مصارف غیر سازمانی مناسب هستند.

· وایت برد های لعابدار

تخته بردهای لعاب دار لعاب های آنها تا 800 درجه سانتیگراد حرارت می بیند و این باعث شده سطوح آنها نسبت به سطوح دیگر تخته ها بسیار مقاوم تر باشد و مقامت بالای در برابر شوک، ضربه و خراشیدگی، داشته باشد. تخته های وابت برد لعاب دار علاوه بر این خاصیت دارای ویژگی های دیگری از جمله داشتن سطح صاف و مات، داشتن ویژگی مغناطیسی و مقاوم در برابر اسید هستند. این تخته های پر کاربرد به دلیل داشتن مقاومت بالا برای استفاده طولانی مدت و فشرده مناسب هستند.

· تخته وایت برد غیر مغناطیسی

از نظر کیفیت این تخته ها از کیفیت کمتری برخوردار هستند و از نظر قیمت ارزان ترین اگر روی سطح تخته با ماژیک نوشته شود و این نوشته ها به خوبی پاک نشوند جوهر ماژیک روی سطح تخته می ماند و سایه می اندازد. این وایت بردها به دلیل اینکه خیلی سبک هستند جابه جایی آنها آسان بوده و می توان به راحتی آنها را نصب کنید. اما چون که مواد سازنده این نوع وایت بردها تا مرغوب هستند در صورت استفاده مکرر از تخته سطح آن به مرور زمان به تحلیل می رود. اگر از وایت برد استفاده کمی دارید و دنبال قیمت پایین هستند این وایت برد گزینه خوبی است.

راهنمای کامل و جامع خرید تخته وایت برد

· تخته وایت برد مغناطیسی و سرامیک

بهتر است بدانید که از خیلی سال پیش کشور تایوان این تخته ها را وارد ایران کرده و در کشور ما شروع به فروش آنها کرد. می شود گفت که این تخته وایت برد مغناطیسی یا سرامیکی از چندین لایه تشکیل شده اند. در این نوع تخته یک لایه تخته چوب مخصوص با دولایه فلزی و سرامیکی به کار رفته است. گاهی اوقات در ساخت این نوع وایت برد به برخی از دلایل مختلف جنس ورقه فلزی استفاده شده، دارای خاصیت آهنربایی بوده و از مغناطیس بالایی برخوردار است و آن با سرامیک هم میکس شده است. سرامیک موجود در تخته وایت برد بهترین دوام را دارد ولی باعث شده که این نوع وایت بردها وزن سنگین تری را داشته باشند.

· وایت برد شیشه ای (گلس برد)

گلس برد که در بین عموم با نام تخته وایت برد شیشه ای شناخته می شود که اخیرا وارد بازار شده و می توان گفت یکی از مهم ترین تولیدات و طراحی ها در زمینه آموزش و پرورش است. این نوع تخته ها بلافاصله بعد از تولید شدن مورد توجه بسیار از افراد قرار گرفت و محبوب واقع شد.

انواع تخته وایت برد

لیست نکات مهم و جامع در خرید تخته وایت برد

در هنگام خرید تخته وایت برد باید به چه نکات و ویژگی هایی توجه کنیم؟ اگر این سؤال شما هم هست با همراه باشید تا در ادامه به بررسی خصوصیات کلی ای که در انواع وایت بردها وجود دارد و می تواند شما را به عنوان یک راهنمای خرید هدایت و راهنمایی کند، بپردازیم. این نکات را ابتدا در قالب یک لیست بیان کردهایم که عبارت اند از:

1. ماندگاری و دوام

2. میزان جذب و لکه پذیری

3. نوع کاربری

4. ابعاد و اندازه

5. ثابت یا متحرک بودن

6. قابلیت تغییر سایز

7. بودجه

8. کاربردهای جانبی تخته وایت برد

· ماندگاری: متریال و جنس تخته وایت برد را مشخص کنید

اولین و مهم ترین نکته ای که برای راهنمایی در خرید تخته وایت برد در لیست از آن نام بردهایم، ماندگاری تخته انتخابی است. برای اینکه ماندگاری هر وایت بردی را بسنجیم باید جنس تخته وایت برد و نوع مواد و متریال به کار رفته در آن را بررسی کنیم. موادی که در ساخت تخته وایت استفاده می شوند، تعیین کننده مقدار ماندگاری، تطبیق پذیری و قیمت تخته وایت برد هستند. به همین دلیل آگاهی از انواع جنس های تخته وایت برد و مواد مختلف مورد استفاده برای ایجاد سطح نوشتاری آن، از اهمیت زیادی برخوردار است. هر کدام از این مواد دارای یک سری از ویژگی ها و خاصیت ها هستند که باتوجه به کاربرد و مکانی که از تخته وایت برد استفاده می شود، متفاوت هستند. در ادامه این مطلب جنس انواع وایت بردهای موجود در بازار را بررسی می کنیم تا در زمینه خرید تخته وایت برد اطلاعات کافی را داشته باشید.

· میزان جذب و لکه پذیری: نحوه نگهداری از تخته وایت برد را یاد بگیرید

نکته دیگری که در لیست راهنمای خرید تخته وایت برد بیان شده است، میزان جذب و لکه پذیری تخته وایت برد انتخابی است. هر تخته وایت بردی نحوه نگهداری مخصوص به خود را دارد و این وابسته به نوع مواد سازنده تخته وایت بردها است.

· نوع کاربری: کاربرد تخته وایت برد را مشخص کنید

سومین نکته از نکات برای راهنمایی خرید تخته وایت برد که می توان گفت مهم ترین نکته در میان نکات دیگر به شمار می رود بررسی کاربردی است که شما از تخته وایت برد مورد نظر خود انتظار دارید. شاید شما برای نوشتن کارهای روزانه خود به یک تخته وایت برد ثابت و معمولی نیاز داشته باشد. شاید نیاز به حمل تخته وایت برد خود داشته و تخته وایت برد پایه دار چرخ دار برای شما بهترین گزینه باشد. شاید شما یک دانش آموزی هستید که هم به تخته وایت برد برای تمرین کردن و هم به یک میز تحریر برای نوشتن تکالیف نیاز داشته باشید پس میز تحریر وایت بردی بهترین انتخاب برای است. برای همین قبل از هر چیزی باید کاربرد مورد انتظار خود را از تخته وایت برد مشخص کنید و بعد از بررسی کردن انواع کاربردهای تخته وایت برد اقدام به خرید کنید.

راهنمای کامل و جامع خرید تخته وایت برد

· ابعاد و اندازه: اندازه مورد نظر خود را در تخته وایت برد مشخص کنید

تخته های وایت برد در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید شده و در بازار موجود هستند. تخته وایت بردهای معمولی در اندازه های 30 در 40، 40 در 60، 50 در 70، 60 در 90 و ... موجود هستند که هر کدام یک کاربرد دارد. برای مثال تخته وایت بردهای 30 در 40 یا بزرگ تر برای نوشتن منوی کافی شاپ ها و دیگر مکان ها مناسب هستند. تخته هایی با ابعاد 100 در 180 و بزرگ تر برای استفاده دز مدارس و آموزشگاه ها مناسب هستند. پس باید قبل از خرید تخته وایت برد از ابعاد آن اطلاع داشته باشید.

· ثابت یا متحرک بودن: با توجه به کاربری تخته وایت برد ثابت یا متحرک بودن آن را مشخص کنید

همان طور که گفته شد باید کاربری مورد انتظار خود را از تخته وایت برد انتخابی مشخص کنید. باید مشخص کردن کاربرد تخته وایت برد، مشخص می شود شما به یک تخته وایت برد ثابت نیاز دارید یا متحرک. برای مثال اگر شما تخته وایت انتخابی را برای تدریس در مدرس و مراکز آموزشی می خواهید تخته وابت بردهای متحرک پایه دار برای شما مناسب هستند. با استفاده از این تخته وایت بردها می توانید میزان ارتفاع تخته وایت برد را با توجه به دید دانش آموزان تنظیم کرده و یا به دلیل چرخ دار بودن تخته وایت برد، خود تخته را جا به جا کنید. یا شما صاحب یک فروشگاه هستید و از تخته وایت برد برای نوشتن قیمت های اجناس خود استفاده می کنید که در این صورت تخته وایت برد ثابت بهترین گزینه برای شما است.

· بودجه: با توجه به بودجه خود تخته وایت را انتخاب کنید

برخی از تخته وایت بردهای موجود در بازار از قیمت های گزافی برخوردارند برای مثال تخته وایت بردهای شیشه ای یا و تخته وایت بردهای هوشمندی که در بازار می توان آنها را خریداری کرد قیمت های زیادی دارند که اگر از بودجه شما قیمت آنها بیشتر است می توانید یک تخته وایت برد معمولی متناسب با نیاز خود انتخاب و اقدام به خرید آن کنید.

· سایز کاربردهای جانبی تخته وایت برد

در خرید تخته وایت برد با به داشتن وزن مورد نظر شما برای حمل نقل تخته توجه کنید. در صورتی که تخته وایت برد وزن سنگینی داشته باشد، جا به جایی آن برای شما سخت است پس قبل از خرید به فکر راحتی خود باشی.

راهنمای کامل و جامع خرید تخته وایت برد

خرید اینترنتی تخته وایت برد

مزایای خرید آنلاین تخته وایت برد را در ادامه این مطلب بررسی می کنیم. اولین مزیت خرید آنلاین آسان شدن مقایسه کردن است. شما وقتی که می خواهید یک تخته وایت برد را بخرید در اولین قدم کیفیت و قیمت کالا را در فروشگاه های مختلف مقایسه می کنید تا بتوانید با کمترین قیمت و بهترین کیفیت را خریداری کنید. در خرید به صورت حضوری و سنتی باید تک تک فروشنده ها را دیده و به فروشگاه های مختلفی بروید تا بتوانید قیمت و کیفیت جنس مورد نظر خود را مقایسه کنید. در این روش علاوه بر اینکه وقت زیادی از شما می گیرد نتیجه قطعی نیز به شما نمی دهد. ولی در خرید اینترنتی شما می توانید با چند کلیک تعداد زیادی از پیشنهادها را با یکدیگر مقایسه کنید. مزیت دیگری که خرید اینترنتی دارد این است که وقت و هزینه ی کمتری را صرف می کنید. خرید از فروشگاه ها و لوازم تحریرها به صورت حضوری، مستلزم حضور شخص خودتان است. شما با این کار یک روز از وقت خود را هدر داده و گاهی ممکن است جنس مورد نظر خود را خریداری نکنید. در خرید اینترنتی شما می توانید در مدت زمان کم در خانه خود از فروشگاه های اینترنتی معتبر خرید خود را انجام دهید. خرید به صورت آنلاین در تمام ساعات و روزهای سال امکان پذیر است و شما به راحتی کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و می خرید. برای خرید وایت برد مورد نظر خود، کافی است به سایت ما سرزده با انتخاب تخته وایت برد مورد نظر خود سبد خریدتان را پر کنید و بعد از پرداخت هزینه منتظر دریافت کالای خود در درب منزل باشید.

سایت ممتاز برد

در سراسر ایران فروشگاه ها و شرکت های مختلفی وجود دارند که به تولید و پخش انواع تخته وایت بردها و دیگر لوازمات و تجهیزات اداری و آموزشی می پردازند اما هیچ یک از آنها یک متخصص در زمینه تولید، فروش و راهنمایی برای انتخاب بهترین و مناسب ترین وایت برد برای شما نیستند. شرکت ممتاز برد یک شرکت معتبر و معروف در تهران است که تجهیزات آموزشی و اداری را از سال 1344 در سراسر ایران پخش می کند. این شرکت با تولید لوازم مختلف با بهترین کیفیت و با قیمت های کاملا رقابتی بهترین های بازار بیش از نیم قرن نیازهای اداری و آموزشی تهران و ایران را به شما با قدرت بیشتر ارائه داده است. محصولاتی که توسط این شرکت تولید شده اند استفاده از آخرین فن آوری و طراحی پیشرفته ساخته شده اند، که سادگی و عملکرد را با هم ترکیب می کنند. این محصولات علاوه بر داشتن کیفیت بالا، ظاهری شیک و زیبا دارند که به شما این امکان را می دهند محیط کار و یا آموزشی خود را بهبود ببخشید. تمامی محصولاتی که توسط این تیم ارائه می شوند دارای راهنمای نصب بوده و همه آنها از گارانتی 12 ماهـه بدون قید و شرط برخوردارند.

سخن آخر

همان طور که متوجه شدید سایت ممتاز برد دات کام یکی از بهترین سایتهایی است که در زمینه تولید انواع تخته وایت بردهای مختلف از جمله انواع تخته وایت برد مغناطیسی، انواع وایت برد شیشه ای مغناطیسی یا گلس برد مغناطیسی، تخته گچی مغناطیسی، انواع تابلو اعلانات، انواع پایه مخصوص تخته وایت برد، میز نقشه کشی، میز نور، صندوق پیشنهادات، تابلو های راهنما و انواع دیگر تجهیزات آموزشی و اداری تولید و پخش می کنند. شما می توانید با مشورت گرفتن از تیم پشتیبان این سایت، محصول مورد نظر خود را که طبق ایده آل شما است خریداری کنید. سایت ممتاز برد تمام سعی خود را بر این داشتهاند که مقرون بصرفه ترین و با کیفیت ترین محصول را تولید کرده و در اختیار شما قرار دهند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها