رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590942

وضعیت اجاره مسکن در نیمه تابستان؛ ادامه شیب تورمی ۵۰ درصدی

ساعت24-تعداد فایل‌های رهن کامل بعد از چند سال در بازار اجاره مسکن، تابستان امسال رشد قابل توجهی داشته و می‌توان اعلام کرد از هر سه یا چهار فایلی که روز گذشته در بازار اجاره مسکن شهر تهران در معرض دید متقاضیان قرار گرفت، یک مورد، فایل رهن کامل بوده است.

html>
بازار اجاره مسکن شهر تهران در نیمه تابستان، سه ویژگی مهم را در خود جای داده است. بررسی‌ها از وضعیت و مشخصات فایل‌های اجاره عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران و همچنین تحقیقات میدانی به عمل آمده در این زمینه نشان می‌دهد نخستین ویژگی بازار اجاره، ادامه شیب تورمی حدود ۵۰ درصدی اجاره‌بهای مسکن در میانه تابستان است.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ از حدود یک‌سال قبل، اجاره بها در شهر تهران به‌طور متوسط در هر ماه حدود ۵۰ درصد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل رشد داشته است. بررسی‌ها از ادامه این شیب تورمی در میانه تابستان و در فایل‌های اجاره عرضه شده به بازار مسکن مردادماه خبر می‌دهد.

ویژگی دوم بازار اجاره در میانه مرداد ماه امسال، تنوع فایل‌های رهن کامل در بازار اجاره است. تعداد فایل‌های رهن کامل بعد از چند سال در بازار اجاره مسکن، تابستان امسال رشد قابل توجهی داشته و می‌توان اعلام کرد از هر سه یا چهار فایلی که روز گذشته در بازار اجاره مسکن شهر تهران در معرض دید متقاضیان قرار گرفت، یک مورد، فایل رهن کامل بوده است. این میزان در برخی از محلات بیشتر و در برخی دیگر کمتر است، اما هم اکنون و به طور کلی یک مشخصه بارز بازار اجاره افزایش تعداد فایل‌های رهن کامل نسبت به سال‌های اخیر در این بازار است.

یک مورد دیگر مربوط به افزایش عرضه فایل اجاره نسبت به سال قبل است. همزمان با افزایش تعداد معاملات مسکن در سال جاری در مقایسه با ماه‌های مشابه سال قبل، عرضه فایل به بازار اجاره نیز افزایش یافته است. مهم‌ترین دلیل این موضوع به سهم قابل توجه خریدهای سرمایه گذاری بلندمدت در معاملات مسکن شهر تهران مربوط می‌شود. این دسته از خریداران نه متقاضیان مصرفی هستند که به قصد سکونت در واحدهای خریداری شده اقدام به معامله مسکن کرده اند و نه افرادی که برای خرید و فروش کوتاه‌مدت به این بازار ورود کرده اند. بلکه افرادی هستند که به قصد سرمایه گذاری بلندمدت و بهره مندی از عایدی مسکن در سال‌های بعد اقدام به خرید آپارتمان و عرضه آن به بازار اجاره کرده اند.

بازار مسکن

نبض بازار

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها