رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 590967

آشوب ذهنی و عملی در تیم ملی فوتبال

ساعت 24 - هنگامی که فدراسیون فوتبال ایران نمی خواهد همانند دیگرفدراسیون های ملی فوتبال در جهان از نظم جهانی تبعیت کند و می خواهد کاری کند که مقامهای سیاسی از بالا دستور ان را صادر می کنند آرام ارام آشوب ذهنی و عینی در اجزای فوتبال ملی رخ نشان می دهد. به طور مثال اعضای فدراسیون فوتبال تمایل دارند یک سرمربی ایرانی در جام جهانی فوتبال در میز سرمربی گری بنشیند تا خودکفایی در فوتبال هم خود را نشان دهد. از سوی دیگر مناسبات وزارت ورزش و فدراسیون نادرست و برپایه ابهام است و برای انتخاب رییس فدراسیون نیز هنگامه ای برپاست. این چنین است که بازیکنان نیز می خواهند سهمی داشته باشند.درچنین وضعیت پرآشوب نهادهای قدرت رسمی خارج از دولت یک روش بیشتر نمی شناسند : باید برخورد کرد. انها برایشان اهمیتی ندارد که نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی چه خواهد شد و به همین دلیل با جرات از برخورد با مهمترین بازیکنان فوتبا می شوند. آنها نمی خواهند ببینند فوتبالیست های تیم ملی هم می توانند اظهار نظر کرده و به نمایندگان مجلس بگویند درکارهای تخصصی دخالت نکنند.

فوتبال
html>

سایت مشرق نیوز یکی از رسانه هایی است که از این که بازیکنان فوتبال پیام ایستاگرامی داده و درباره اعضای مجلس ونیز درباره رییس فدراسیون داوری خود را به شبکه های اجتماعی کشانده اند خشمگین شده و خواستار برخورد با فوتبالیستهای تیم ملی فوتبال شده است. این سایت نوشته است : بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان، این بار به صورت غیرمستقیم خواهان تغییر رئیس فدراسیون فوتبال شدند، اما سئول نشین‌ها باز هم فقط وعده برخورد دادند.بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان بار دیگر به صورت هماهنگ شده یک استوری در صفحه مجازی خود با یک متن مشترک منتشر کردند. این بار نه برای سرمربی تیم ملی بلکه پا را فراتر گذاشتند و از ۲ نماینده مجلس خواستند در امور فوتبال دخالت نکنند. البته منظور بازیکنان از این اقدام کاملا واضح بود و آن‌ها در حمایت از مهدی تاج این متن را منتشر کردند. پژمانفر و قاضی زاده هاشمی ۲ نماینده‌ای بودند که در روزهای اخیر علیه کاندیداتوری مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال موضع گیری کرده بودند و اعلام کردند اجازه ورود او به انتخابات را نخواهند داد.

بازیکنان تیم ملی هم که گویا از طرف تاج و نزدیکانش قول بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت ایران در صورت ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال را شنیده اند، از او حمایت کردند تا بلکه کی روش روی نیمکت ایران در جام جهانی بنشیند.در این بین، اما انفعال مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال این موضع گیری‌ها هم جالب توجه است. مسئولانی که انگار مانند دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در برابر همه دخالت‌ها و انتقادات و توهین‌ها به اختیارات و مقامشان ساکت نشسته اند و در مصاحبه با آن‌ها جز وعده‌های پوچ و توخالی چیزی نصیبمان نمی‌شود.چند هفته قبل که مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم به ابقای اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران گرفتند، احسان اصولی سخنگوی فدراسیون در واکنش با مخالفت بازیکنان با سرمربی تیم ملی اعلام کرد که از این پس فدراسیون با بی نظمی مقابله می‌کند و جلوی این موضع گیری‌ها و دخالت‌ها را می‌گیرد. پیامی که انگار برای ملی پوشان فوتبال ایران هیچ اهمیتی نداشت و از همان ابتدا هم مشخص بود که این وعده‌ها، بازیکنان ناراضی را نمی‌هراساند.

حالا این بار با وجود این تهدیدات بازیکنان پا را فراتر هم گذاشته اند و نه تنها سرمربی تیم ملی، بلکه رئیس فدراسیون فوتبال را هم می‌خواهند خودشان انتخاب کنند و نمایندگان مجلس را هم از دخالت در فوتبال منع می‌کنند. این بار هم واکنش مسئولان تیم ملی و فدراسیون فوتبال باز هم مثل دفعه قبل بود و دوباره فقط با چند تهدید پوچ و توخالی بازیکنان را دعوت به سکوت کردند.کامرانی فر دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دودستگی در تیم ملی را تحمل نمی‌کنیم و از بازیکنان خواست در حوزه‌های غیرمرتبط با آن‌ها موضع گیری نکنند. حمید استیلی مدیر تیم ملی هم گفت: این بار با برخورد ریشه ای مقابل بعضی رفتارهای غیر حرفه ای می ایستیم و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد از تیم ملی که برای یک ملت است، برای مقاصد و منافع خودشان بهره برداری کنند. من با تعدادی از بازیکنان تیم ملی صحبت کردم و به آن‌ها گفتم برای همیشه این موضوع را تمام کنند، چون در صورت ادامه این وضعیت برخورد قاطع می کنیم، نظم و انضباط تیم ملی از هر چیزی مهمتر است.حال این برخورد قاطع که مسئولان تیم ملی و فدراسیون از آن دم می‌زنند چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد مشخص نیست. به خصوص آنکه در پیام اخیر بازیکنان تیم ملی، به وضوح از مهدی تاج در مقابل فدراسیون فعلی حمایت کردند و باید دید این اتفاق باعث می‌شود این بار مسئولان فدراسیون به وعده برخورد با معترضان عمل کنند یا باز هم فقط یک تهدید پوچ بود.

حدود سه ماه تا جام جهانی باقی مانده و در حال حاضر بازیکنان اصلی تیم ملی، به صورت علنی اعلام کردند که نه سرمربی تیم ملی را قبول دارند و نه مسئولان فدراسیون فوتبال فعلی را. به نظر می‌رسد در انتخابات شهریور ماه، اگر میرشاد ماجدی و تیم فعلی فدراسیون فوتبال باز هم رای بیاورد، بازیکنان همچنان دودسته خواهند بود و نه از مسئولان فدراسیون و نه سرمربی تیم ملی حساب نخواهند برد. اگر هم مهدی تاج بیاید، با توجه به مصاحبه اخیر او که گفته بود سرمربی‌ای می‌آورم که ما را ۲ بار به جام جهانی برده، همچنین با توجه به حمایت بازیکنان از او، احتمالا باید شاهد خروج دراگان اسکوچیچ از نیمکت تیم ملی و بازگشت کارلوس کی روش به ایران آن هم فقط چند هفته قبل از آغاز جام جهانی باشیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها