رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591002

کشف جنازه مسئول برنامه موشکی تایوان در اتاق هتل

ساعت24-هم‌زمان با رزمایش ارتش چین، جنازه مسئول برنامه موشکی تایوان در اتاق یک هتل پیدا شد.

html>

جنازه «او یانگ لی‌سینگ» مقام ارشد نظامی تایوان روز شنبه در اتاق یک هتل پیدا شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، خبرگزاری مرکزی تایوان اعلام کرد این مقام تایوانی که رئیس بخش تحقیق و توسعه ارتش و مسئول برنامه موشکی این جزیره بود، در اثر حمله قبلی مرده است.

این خبرگزاری اعلام کرده در اتاقی که جنازه او یانگ پیدا شده هیچ‌ گونه آثار ورود اجباری مشاهده نشده و این مقام تایوانی سابقه بیماری قلبی داشته است.

خبر پیدا شدن جنازه این مقام ارشد نظامی تایوان در حالی منتشر شده که امروز (شنبه) وزارت دفاع این جزیره اعلام کرده ارتش چین در رزمایش نظامی خود در حال شبیه‌سازی حمله به این جزیره است.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: «دسته‌های متعددی از هواپیماها و کشتی‌های چین در حال تحرک اطراف تنگه تایوان هستند و شماری از آن‌ها از خط حائل عبور کرده‌اند». (جزئیات بیشتر)

در این بیانیه آمده است، تایوان معتقد است که این کشتی‌ها و هواپیماها در حال شبیه‌سازی حمله نظامی به این «جزیره خودمختار» هستند.

ارتش چین از روز پنجشنبه و در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش گسترده‌ای را اطراف این جزیره شروع کرده‌اند که همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از تحلیلگران نوشت، تحرکات انجام شده در این رزمایش نشانه تمرین برای محاصره و حمله به تایوان است.

جمعه شب یکی از خلبان‌های چینی ویدئویی از داخل کابین جنگنده خود منتشر کرد که در آن ساحل و کوه‌های تایوان به وضوح دیده می‌شد و این پیام را می‌رساند که آن‌ها از هر زمان به تایوان نزدیک‌تر شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها